plastblomst♀♂♂ Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 3-åringen min har ganske annerledes smaksløker enn meg. Hun liker for eksempel sursild, røkelaks, torskelever (grøss..). Hun var på hotell med besteforeldrene sine i sommer og ville ikke ha noe på barnbuffeen, hun ville bare ha blåskjell og sånn type mat. Hun er ikke veldig glad i middag, men hun elsker brødskiver..... Hun liker forresten ikke sjokoladepålegg heller...
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Guttungen elsker reker...og hater sjokolade...
cherry coke Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Tja...ikke rar mat. Men favorittretten hennes er fiskesuppe med ekstra reker og blåskjell=) Og hun liker ikke søtpålegg som nugatti og syltetøy. Hun liker heller ikke loff. Men hun liker godt fisk og sjømat, meksikansk mat og kinesisk mat. Tror det har med vane og hva hun er vant til å bli servert.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Tja, her er favorittpålegget majones med oliven. Må vel kunne betegnes som litt utenom. Liker forøvrig stort sett alt, men er ikke overbegeistra for pizza. Med mindre det er oliven på. :-p
erteposen + 4 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Tror kanskje noen rundt oss synes gutta er litt rare i matveien, men de er vel et resultat av våre matvaner og folk rundt dem som har introdusert gutta til sin "rare" mat. De spiser sushi, ekte thai og indisk mat (ikke toro), ingjerra (etiopisk porøs lefse), spinat, leverkake av fisk (jeg liker ikke det, men oldemor serverer det), blekksprut (ikke friterte ringer, men hele små) - det er vel det folk reagerer på mest. De spiser ikke pølse med glede, en liker ikke ketchup (bare sennep), ingen liker kullsyre eller sitrusfrukt og de foretrekker ren fisk.
Innihampen Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Må si vi ble ganske forskrekket da det viste seg at sønnen vår hadde spist brøskiver med sylteagurk i barnehagen i tre år UTEN at vi visste at han likte det! vi liker det nemlig ikke,altså foreldrene,derfor har han aldri fått smake det hjemme.men det rare er at han heller aldri har spurt om å få det hjemme heller.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 rar mat vil jeg er det jo i grunnen ikke da- men hun ELSKER kinamat, kan godt være med chillisaus( vi skal ut å spise dte på bursdagen hennes:) ), reker og spekeskinke... men det er vel kanskje sånt de fleste liker eller???
erteposen + 4 Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Mine spiser ikke spekeskinke, men det er fordi vi aldri har det hjemme og de er litt skeptisk til salt mat:) Det er rart når en oppdager at barna spiser ting hos andre, men ikke hjemme. Vi har en som ikke vil ha pannekaker, men hos naboen spiser han det. Jeg lager dem ikke rett (naboen lager amerikanske). Barna til naboen liker ikke fisk, men har spist det her i årevis:) I følge moren liker de ingenting de spiser her hjemme.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Min er "rar" i matveien i og med at han smaker på alt og det eneste han ikke vil ha mer av er gammelost (som han puttet i munnen til tross for at han hadde lukta først) Jeg kommer fra en familie med en lang tradisjon for å ikke like annet enn sjokolade, kneippbrød med norvegiaost og kjøttkaker med kokte poteter..
Banshee Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Tja... hun gomler oliven da. Det har hun ikke fra meg hvertfall. Ellers er hun veldig glad i kylling i curry og mat med sweet n' sour saus og ris med soyasaus av det som er litt mer smak på kan en si.
kroi Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Sigrid liker godt sylteagurk og rødbeter, gjerne uten brødskive og leverpostei under... . Hun smakte lutefisk for første gang i helga, og det var NAM! Og hun elsker kokt torsk.
Sylteflesk Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Tja, min to-åring liker veldig lite egentlig. Men hun liker parmesan og brie, ingen andre oster, i hvert fall ikke Norvegia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå