Gå til innhold

Min fòdselshistorie :-) En kjempefin opplevelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sòndag 26 oktober, vàknet jeg rundt 10 tiden pà màrningen, og hadde en kynner (trodde jeg) som gjorde litt vondt. Jeg stod opp, og etter ca 10 minutter kom enda en sammentrekning. Jeg tenkte at . "Oj! Kanskje dette ikke er kynnere likevel?"

Kynnerene som jeg har hatt, var aldri vonde, bare sterke og ubehagelige. Men disse kom med smerter nederst i mageregionen...

Slik kom de, hver 12 minutt utover dagen. Vi ringte legen min, og ble fortalt om à komme inn til sykehuset for en sjekk. Da vi hadde lagt pà ròret, fikk jeg en liten blòdning,blandet med utflod. DA visste jeg at her er det noe pà gang!! :-)

Vi kom oss til sykehuset, og jeg ble sjekket. Ingen modning i det hele tatt!!! Men det ble registrert noen rier som kom uregelmessig, og jeg fikk beskjed om à vaere der natten over, siden jeg bor et stykke unna sykehuset.

Hele natten là jeg med rier, de tok seg ikke opp i styrke, og de kom fremdeles uregelmessig. Jeg fikk en spròyte som skulle hjelpe meg à slappe av à fà sove. Men jeg ble snytafull isteden, og sov heller lite! :-)

Halv syv neste morgen ble jeg igjen sjekket. Jeg hadde begynt à bli moden, og hadde 1 cm àpning. Riene var nà litt sterkere, og jeg hadde ikke sjans à fòre en samtale under dem.

Fordi jeg var i uke 39, og sàpass naert termin, ble jeg satt pà drypp kl.07.00, for à fà fortgang i sakene.

Riene ble nà sterkere og sterkere, og de kom noksà regelmessig, med bare fà minutter mellom!!

Jeg er kristen, og for hver sammentrekning, sà jeg for meg Jesus, hehe:-) Pà den màten fòlte jeg at Han gav meg stryke, og at jeg hadde kontroll pà kroppen for hver en rie, og smertene var absolutt til à leve med, selv om de var veldig vonde! Jeg var ogsà veldig bevisst pà det à puste meg gjennom riene og slappe av i kroppen. Det hjalp ogsà veldig!

Men sà kom jormora og sjekket meg igjen. 4 cm àpning, og sa at : "Nà ser jeg du har veldig vondt, sà vi kan sette epidural pà deg om du vil det!"

Jeg svarte bare ja jeg! Nà fòlte jeg bare for à slappe helt av, for jeg var sliten etter en natt med lite sòvn og vondter, og ikke visste jeg hvor lenge jeg hadde igjen.

Det var bare sà herlig!!! Jeg mista mye av fòlelsene i beina mine, men det gjorde ingenting! Alle smerter forsvant som dugg for sola, sà jeg là bare der à dòsa jeg, med min kjaere mann ved siden min :-)

Sà ble kl. rundt 09.30, og jeg kjente plutselig en sterk trang til à gà à gjòre nr. 2!! Hihi.... Jeg skjònte at her var det pressrier pà gang, men pga. epiduralen, fikk jeg ikke denne skikkelig fòlelsen av pressrier, som jeg hadde den gangen jeg fòdte dattera mi.

Jordmora ble ihvertfall tilkalt av en noe nervòs kommende pappa, og joda, her var babyen klar for à komme ut!!

Jeg ble lagt oppi en slik fòdestol, med studenter som stod og fulgte alvorlig med... Huff... Hehe.... Jordmor fortalte meg hver gang jeg skulle presse, og i lòpet av 10-15 minutter, kom en skrikende, nydelig bylt ut av meg :-)

Lille, store Daniel veide 3890gram og màlte 50 cm lang. En kjempenydelig gullklump!:-) Fòdt 09.57, den 27 oktober.

Hele fòdselen gikk sà fort synes jeg, fra jeg ble satt pà drypp til han kom ut, tok det bare 3 timer. Pga. epiduralen fòlte jeg ingen smerter overhodet, og jeg sitter igjen med fòlelsen av at jeg hadde en dròmmefòdsel som jeg mer enn gjerne skulle gjòre oppatt!

Etter 2 dager kom vi oss hjem, og alt gàr kjempefint! Han er en rolig unge, og skriker lite. Jeg har ogsà begynt à fàtt melk :-)

Til slutt vil jeg bare si til dere som leser dette, og ennà gàr à venter, at dere mà nyte den siste tiden! Selv om dere er dònn slitne og utàmodige, sà vit at nàr ting plutselig er i gang, sà gàr alt veldig, veldig fort!!

Jeg husker dagen med min fòrste rie som det var nà, og jeg fòler meg nesten litt snytt for at alt gikk sà fort :-) Nettopp fordi det var en helt fantastisk fòlelse, denne spenningen om at noe er pà gang, og ogsà det òyeblikket han kom ut.

Tiden flyr av sted, sà nyt den jenter! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin fødselshistorie:-) Gratulerer så mye:-)

Skrevet

Gratulerar med guten!!!! Kos dykk mykje, mykje!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille, store Daniel og den fine fødselen din! Godt å høre at alt gikk bra for deg og babyen.

Jeg har tenkt mye på deg og lurte på når du skulle få babyen, etter at du den ene gangen sa noe om å treffe venner som ikke snakket spansk har jeg ikke glemt deg, mest fordi du sitter i samme situasjon som meg - i et land som ikke er ditt.

Så koselig at du har nå fått gutten din. :-)

Klem

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en flott fødsel du hadde. Måtte vi alle være så heldige =)

Skrevet

Nydelig fødselshistorie:-) Gratulerer så masse med lille gutten din:-)

Skrevet

Takk shari_z :-)

Jeg har tenkt pà deg ogsà. Hvordan gikk det med fòdselen din?

Skrevet

Gratulere så mye med gutten din....! :)

Hva var det du fikk i sprøyta...? Da jeg fødte i England fikk jeg diamorfin og ble snyyydens drita selv.. :/

Skrevet

gratulerer så mye:)

Lykke til videre:)

Skrevet

Det gikk bra, når jeg tenker på det nå. Da det var i gang så synes jeg det var helt forferdelig pga av at det var mere vondt enn jeg trodde du kunne være - minst 10 ganger mer vondt enn med sisteman. Og det var litt dramatisk mot slutten, men ut kom det en nydelig baby-jente med masse svart hår. Hadde sagt til dem i ønskebrevet at jeg er amerikansk men snakker godt norsk, men at det var mulig jeg kom til å snakke (skrike) engelsk hvis jeg fikk veldig vondt. Var litt stolt over at det meste gikk på norsk, men husker godt at jeg ropte ganske så høyt ut, "YOU ARE HURTING ME!!!" til jordmoren. :-) Visste ikke da hva hun gjorde, men vondt var det. Fant ut etterpå at hun holdt vekk en liten kant så babyen kunne komme fortere ut. Har enda ikke skrevet fødselshistorien, men muligens gjør det i morgen når babyen sover. Eller i natt, hvis hun er våken i natt (håper ikke det, men man vet aldri).

Kos deg med den lille gutten din!

Klem

Skrevet

Tusen takk begge to :-D

Jeg vet ikke hva den spròyta inneholdt, jeg husker bare at jeg fikk vanskelig for à snakke, jeg snòvlet bare, og ting gikk i rundt for meg. Veldig ubehagelig, og sà ble jeg bekymra for babyen, at han skulle fòle det likedan. Men alt gikk jo fint,heldigvis! :-)

De satte spròyta i skinka forresten,hehe!

Skrevet

Sà godt à hòre at alt gikk fint! Gratulerer sà masse med jenta di! :-)

Jeg syntes det var vondt à bli undersòkt, for à se hvor mange cm jeg hadde. Kjempevondt!! Men sà fikk jeg epidural, og det var selve himmelen mà jeg si! Alle smerter forsvant jo :-)

Du snakker (skriver) veldig godt norsk, har du bodd i Norge lenge? Jeg kan i hvertfall ikke se at du er fra et annet land nàr du skriver, du skriver perfekt norsk!

Kos dere, dere ogsà! Sà kanskje mòtes vi pà dib etterhvert? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...