Gå til innhold

Æsj, celleprøven viste....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... at jeg har bakterie- og soppinfeksjon i underlivet. Tok celleprøve da jeg fjernet kobberspiralen. Har dermed fått en antibiotikakur og soppkur i posten fra legen. Jeg tror jo ikke jeg kan være gravid allerede nå, bare halvannen uke etter fjernet spiral, selv vi ahr hatt sex før, under og etter el (mest sannsynlig el). Men... tenk om, da:(

Jeg tenker at jeg kanskje bør vente til ikm før jeg evt begynner på kurene. Det står på dem at de mest sannsynlig skader fosteret...

Hva hadde du gjort. Jeg har jo gått med infeksjonene en liten stund, og de er ikke "farlige", så da kan jeg vel vente litt?

Best å ringe legen min i morgen, men tenkte jeg skulle høre litt med deres erfaringer først også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sopp skal jo ikke være skadelig for fosteret etter hva jeg har hørt,jeg hadde hyppeige soppinfeksjoner i mitt svangerskap.

Du skal bare ikke bruke den pinnen til å dytte den tbl oppi med, å du skal alltid rådføre deg med lege først. Kremen kan brukes fritt.

Skrevet

Takk for svar:)

Det er ikke vanlig canesten jeg må ta. En engangskapsel som skal svelges (fluconazol actavis). I tillegg fant legen bakterier på celleprøven, og de skal jeg behandle med ery-max (er allergisk mot penicillin). På begge pakningsvedleggene står det at de kan skade fosteret... :(

Og jeg tenker hele tiden -hva om jeg starter kuren nå, for så å oppdage om to uker at jeg er gravid... huffameg:(

Skrevet

Ok, da ville jeg tatt opp med legen hva han eller hun mener du skal gjøre. Må da finnes noe annet for denne soppen en bare en medisin. Masse lykke til.

Skrevet

Det menes kanskje lenger utti sv.skapet at det kan skade fosteret, ikke i celledelingen å sånt, fosteret har jo også sin egen næringssekk før uke 5, men ring legen i morgen å hør for sikkerheten skyld.

Skrevet

Ringte legen min på fredag, og jeg fikk beskjed om å teste meg over helge, den ville slå ut om jeg er gravid uansett om det var over en uke til ikm, sa de. De testene trenger så lite hormoner for å slå ut, sa de. Etter en stund fikk jeg telefon fra legekontoret; legen min ville snakke med meg på mandag... Først ble jeg litt nervøs, for kanskje var denne bakterieinfeksjonen mer alvorlig enn jeg trodde først, kan alt dette ha negativ innvirkning på sjansene mine for å bli gravid?

Skal ikke tenke så mye... bare gledegrue meg videre til mandagstimen:-/

Altså, alt dette trenger jo mest sannsynlig ikke å være noe å tenke på, siden jeg sikkert ikke er gravid, etter kun to uker uten spiral. MEN tenk om jeg tok pillekuren for så å finne ut at jeg faktisk er gravid... Det ville blitt 9 lange mnd å gå og lure på hvilke skader pillene kunne gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...