hysterika Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kjøpte ny duo øyenskygge i dag. Jeg er veldig fornøyd med fargene, men usikker på hvordan de skal legges. Den ene er rosa og den andre brungrå. Skal jeg legge den rosa over hele øyelokket (og hvor langt opp?) og den gråbrune nederst mot øyet?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Kommer litt an på hvilken type sminke du vil legge, og hvordan øyet ditt er. Men jeg personlig syns det er penest å legge den lyse over hele, og den mørkeste ned mot vippekanten. Da får man en illusjon om tettere og mørkere vipper. Så noe sminke greier på tv, der gjorde de omvendt, men det så ikke bra ut, med mindre modellen stirret rett inn i kamera med vidåpne øyne. Husk å jevne ut kantene, slik at fargene går gradvis over i hverandre.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 selv synes jeg du mangler en farge.. altså en highlighter som skal legges ved brynbeinet..en lyslys beige/hvit/gulaktig farge. Så legger du først den på hele øyet og helt opp til øynebrynet. deretter tar du å å lager en slags trekant av den brune i ytterkant av øyet ditt og drar kosten langs globallinjen mot nesen. Derreter fyller du inn med rosa fra øyekroken og bort til det brune.. også toner du de inn i hverandre med børsten. ta litt rosa i globallinjen også. til slutt kan du bruke den brune under øyet ved vippekanten om du vil ha litt sotet look.
Gidder ikke! Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis du vil lage øyne som har litt "dybde", kom ikke på hva det heter akkurat nå, men ihvertfall, ville jeg tatt rosa på hele øyelokket, særlig inn mot neseroten, og den brungrå langs øyebenet og ytterst på øyelokket. Da går jeg ut i fra at den brungrå er mørkere enn den rosa selvsagt:) Dette er meg da, jeg sminker øynene min større og med et litt mer "intents" blikk, kler for alt i verden ikke å ha lys øyenskygge på hele øyelokket og mørkt innerst ved vippene. Er litt vanskelig å gi råd i og med at øyne er så himla forskjellige!
hysterika Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2008 Takk for svar! Hvor er øyebenet?
Gidder ikke! Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Øyebenet eller globelinjen er det som gjør at du får litt skygge over øyet:) Kan ikke unngå å kjenne det når du kjenner etter.
hysterika Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2008 Det som er akkurat der hvor øyenbrynet er?
Gidder ikke! Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Hehe, jo forsåvidt, men det blir jo liksom litt under der da, når du har øynene åpne og ser deg i speilet, er det den buede linjen som følger øyet bak:) Er du med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå