Gå til innhold

Hvor høy IQ har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er på 133. Vet det er høyere enn gennomsnittet, men pga psykiske plager får jeg ikke brukt iq'en så mye som jeg ønsker:(

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor for man sjekket den da..???

Skrevet

128. Men anser ikke meg selv som noen form for Geni i det hele tatt da jeg har tatt noen valg her i livet som definitivt kunne vært glupere :)

Skrevet

illustrert vitenskap sine sider har en bra test. Den tar en liten halvtime å gjennomføre..4 deler.

Skrevet

126 har jeg. Men jeg synes ikke de testene er så bra, det er jo bare logikk og det er ikke bare hvor god man er på logikk som avgjør hvor høy iq man har vel.

Skrevet

Dere som slenger ut et iq tall, hvor har dere det tallet fra?

Skrevet

På test nasjonen: 115

Mensa: 124

Test på nettet som jeg ikke husker: 101

Annen test på nettet som jeg heller ikke husker: 160 (den hadde 8spm. så den var ikke akkurat omfattende)

Skrevet

IQ test på skole da jeg var 9- 132

IQ test på skole da jeg var 14- Fikk ikke vite annet enn at jeg var "begavet"

IQtest i voksenalder i forbindelse med utredning- 133

Diverse IQ tester på nettet (bla.a mensa testene i norge og danmark)- rundt 150/160. Disse er ikke helt pålitelige.

Skrevet

118.... over gjennomsnittet(illustrert vitenskap)

Skrevet

130. Tok en test på 1 time for 6 mnd siden. Aner ikke om den er omfattende nok.

Hva ligger gjennomsnittet på da?

Skrevet

På ulike teste på nett(også mensa) mellom 140 og 170...Men føler meg ikke som noe glupis...Testen er ofte veldig for den "ene siden av hjernen" for å si det sånn...... Er litt sånn at tallsterke ofte gjør det bra på slike tester, mens de som har styrke i språkfag og evt historie ikke gjør det like bra.... Har jeg inntrykk av.....

Skrevet

Haha:-)

Ganske lite å finne på når man tar så mye tester om IQ. Eller er man redd for å være dum og trenger bekreftelse på det motsatte? Husker hva IQ var når man var 9 år!!? Finnes det IQ tester for 9-åringer? Litt kjedelig å bare øke fra 132 som 9-åring til 133 som voksen, da.. Ble litt dum med årene kanskje? Hehe:-)

Fryktelig mange som skryter på seg her tror jeg. Iflg mensa er man intelligent nok til å være medlem ved IQ på 132 eller mer.. Tviler på at halve BiM kunne vært medlem der (etter innleggene å dømme)

*ler*

Skrevet

Tror nok de testene er helt rette om du har IQ mellom 140 og 170 som du sier:-).. Einstein hadde IQ på 175. Han regnes som verdens smarteste mann.

Skrevet

Selvfølgelig finnes det iqtester for barn, bl.a. WISC-III. IQtester hos barn er basert på intelligensnivå i forhold til andre barn på samme alder. Det er ikke den samme iqtesten som voksne får, og iq forventes heller ikke å øke med alder. IQ er noe som er relativt stablit gjennom livet. Tydelig at du vet veldig lite om iq, så kanskje du burde la være med å svare?

Iqtester på nettet er ikke pålitelige, og de fleste skårer en del høyere på dem enn de ville gjort på en ordentlig iq test som f.eks. wechslers.

Skrevet

Einstein tok aldri en iqtest, så hvordan vet DU da hva iq hans er?

Det er flere i verden med iq'er på over 200, bare så det er sagt.

Skrevet

gjennomsnittet er mellom 90 og 115....over 115 er høy iq, under er lav iq

Skrevet

haha.... rart at gjennomsnittet på iq`en på dib, bam og bim, ligger såååååååååå høyt.... det sier litt om at folk her inne lyver!

Skrevet

For det første så har de fleste som har svart her tatt iqtester på nettet og de er lite omfattende og misvisende. De gir ofte høyere score enn en riktig iqtest ville gitt.

For det andre så lar nok de som scorer lavt være med å svare!

Skrevet

mente 85 og 115 som var gjennomsnittet i befolkningen

Skrevet

Det er tøys! Under 100 er lav IQ... Over 110 er "over gjennomsnittet"....

Ja det er slik at det meste dreier seg om tall og logikk. Jeg scoret greit jeg, men mener selv at iq omfatter mange flere ting enn det disse såkalte "bra" iq-testene legger til grunn for målingen.

Skrevet

Under 100 er ikke lav iq!!! 100 er helt gjennomsnitt, og alt fra 70 og opp til 130 beregnes som normalområdet.

Skrevet

Hvorfor skal jeg vite så mye om IQ da? Jeg har den IQ jeg har, og den har gitt meg en høyt ansett jobb. Jeg utfører jobben min ytmerket, så hvorfor strebe etter å vite generelle ting om IQ. Den eneste testen jeg har tatt var en skriftlig en som sa jeg hadde 131 i IQ. Aner ikke om det stemmer og bryr meg lite om det. Jeg har jobb, mann, barn, hus, bil, godt med penger og er lykkelig, så jeg interesserer meg ganske lik 0 for dette med IQ.

*ler*

Skrevet

Jeg har litt høyere IQ enn en golden retriever; jeg slikker meg ikke i skrittet ved matbordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...