Gå til innhold

Positiv test og bf fløy på dør... :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... Så satt jeg der med en positiv test i hånda, og selv om barnet ikke er planlagt, så vet både bf og jeg at jeg ikke har brukt p-piller siden januar, og at sånne ting kan skje.. For en måneds tid siden var han også enig i at en lille gullklump hadde vært hyggelig, men nå som dagen er her tar han treningsbagen og stikker av med ordene: Jeg skal faen ikke være pappa, da må vi gå fra hverandre...

Ikke helt sånn jeg hadde forestilt meg min første positive test noensinne, men... Huff.. måtte bare lufte tankene litt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Medfølelsesklem fra meg!

Gi ham tid. Gutter er så utrolig umodne på sånt. La han få kverne litt tanker og så kan dere ta en rolig prat om hva dere vil. Jeg regner med at abort er uaktuelt, så da må dere bare ta det som det kommer. Du kan ikke tvinge noen til å bli pappa, men du kan være litt taktisk i hvordan DU oppfører deg så han ikke føler seg presset.

De aller aller fleste modner - dere har ni mnd på å venne dere til tanken.

Og, forresten; GRATULERER!

Skrevet

Å, tusen takk! Tenk at en medfølelsesklem og hilsen fra en villt fremmed kan hjelpe så mye :)

Jeg tror faktisk ikke at dette kommer til å ordne seg, han er utrolig negativ til det hele, og nå sier han til og med at han egentlig aldri vil ha barn! Jeg er så utrolig skuffet og bitter over det hele, her har jeg "kastet bort" tre av de beste år av mitt liv på han, og så har han bare lurt meg når han har snakket om barn, bryllup og nok også andre ting...

Har faktisk allerede begynt å sett på ledige leiligheter i området, og så må jeg vel til å bestemme meg om jeg vil beholde barnet eller ikke.... Abort er egentlig ikke ønskelig, men jeg kan ikke se for meg å få en liten en helt alene heller, jeg bor enormt langt vekk fra mine foreldre og har ingen andre til å hjelpe meg...

Som du skjønner ser alt litt mørkt ut akkurat nå, men får håpe det lysner etterhvert...

Tusen takk iallefall :)

Skrevet

Selvfølgelig klarer du å være mamma alene! :)

Ta godt vare på deg selv og barnet! Det går bra skal du se! :)

Skrevet

Dette klarer du alene om du må! Utrolig hva vi klarer når vi må! Vært alene med 1. siden hun var 10 mnd, er nå 8, og er nå gravid med nr 2, med en som "ikke var klar" for det. Så det går i tilfelle fint om man må.

Men tror nok din sambo tar til vett, de fleste menn gjør jo det, selvom sjokket er stort med en gang.Han vet jo hva han har drevet med. Men når det gjelder følelser og ansvar reagerer de ofte anderledes spontant enn oss. Han kommer nok tuslende etterhvert skal du se :-)

Lykke til!

Klem

Skrevet

Tusen takk igjen for alle de gode ord, det hjelper mer enn dere tror!!

I går kveld etter vi hadde lagt oss tok han hånden min og dro meg inn under sin dyne og fortalte meg hvor glad han er i meg, men så gikk det opp for han igjen hvor fælt han synes ting er, og så var vi tilbake til utgangspunktet. Nå har han kjørt seg en tur med en kamerat, og igjen er det dårlig stemning her hjemme... Men nå gidder jeg ikke gråte mer, det blir ihvertfall ikke bedre av den grunn!

Jaja, vi får se hvordan dette går... Heldigvis mange leiligheter ledige i området nå, så går alt til h... så finnes det andre steder å bo ihvertfall!

Klem HI

Skrevet

Å herregud, å herregud, å herregud!

Ikke vet jeg hva som har skjedd i dag, men gubben kom hjem og hadde snudd på flisa gitt!! Nå er han kjempeglad sammen med meg!!!! Er det mulig? Fra helt håpløst til stor glede på 48 timer, fantastisk :) :)

Han unnskyldte til og med for sin idiot-oppførsel (som han selv kalte det), og det er altså litt nytt for meg ;)

Nei og nei, nå er jeg såååååå glad!!!!

Så er det bare å begynne å bekryme seg for om spiren klamrer seg fast ;)

God helg alle sammen!!

Og takk igjen for de gode ord!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det ordner seg som regel.. de må bare få litt tid til å la det synke inn, noe som er forståelig...;)

Ønsker dere masse lykke til, og håper spiren sitter godt;)

Skrevet

He, he.. Artig tråd! :)

Gratulerer med graviditeten, HI, håper at det går fint med dere fremover! :)

Skrevet

Ble så glad på dine vegne da jeg leste tråden din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...