Gå til innhold

13 uker , hvordan er deres symtomer?


solveig26

Anbefalte innlegg

Har termin 14 mai, og er 13 uker .

 

er på do hele tiden , det er vel sånn ca 4 dråper som kommer ut , nesten en gang i timen ......

 

brystene er ikke ømme lengre, men veldig følsomme.

 

sexlysten er på TOPP!

 

humøret mitt er , kan bli fort ganske lei meg ....

 

kvalmer er der enda , men ikke fult så gale....Er til å leve med...

 

blodårene er jo som på en manns hånd på hjendene ...

 

Ellers er jeg frisk , og prøver å spise ekstra sundt, :)

gleder meg , tenk om vi kunne trillet vognen på 17 mai :)

 

kjempe kjekt å høre hvordan dere har det akkuratt nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte ett par ting.....

 

kjempe trøtt om kvelden. har ennå et stort behov for å få nok søvn.

Om jeg ikke får sove , blir jeg kvalm og får hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har termin 20. mai og er i 12. uke.

Sliter fortsatt med kvalme og oppkast, men er blitt litt bedre nå i løpet av denne uken. Nå klarer jeg hvertfall å få i meg både mat og drikke og merker at humøret begynner å bli litt bedre da. Er sykemeldt på 4. uken nå og det verste er neste å se på alt rundt meg som jeg skulle gjort, men som jeg ikke har mulighet til å klare pga kvalmen. Er fortvilende at selv et kort ærend på senteret er nok til at jeg henger over doskålen når jeg kommer hjem igjen, har nesten ikke krefter igjen i kroppen..

 

Har en del hodepine og puppene er fortsatt nok så ømme. Jeg har derimot ikke vært så plaget med at jeg må ofte på do, men det er vel kanskje fordi jeg var bort i mot dehydrert en periode, nå får jeg i meg rikelig med drikke så da må vel jeg også snart springe i tide og utide.

 

Gleder meg vanvittig til kvalmen slipper helt taket slik at jeg kan få kommet meg ut, begynne på julevasken og ikke minst ta meg bedre av ungene som har vært på selvstyr her i flere uker:)

 

Noen andre som fortsatt sliter med kvalme og oppkast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solveig26, jeg har et spørmål litt på siden, for jeg ble så forvirret over at du er 13 uker og har termin 14, mai. Jeg har termin 6. mai og har regnet ut at jeg er 13+3. Har jeg regnet helt feil??

 

Ang symptomer så er jeg mye bedre. Fortsatt så brekker jeg meg endel, men er mye mindre kvalm. Jeg har fått litt vondt i korsryggen, og skyndet meg å begynne på gravidyoga før det utvikler seg til bekkenløsning.

Ellers: mitt hovedsymptom er en ny liten kul på magen! Hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Jeg har termin 07.mai og er 13 + 3. Så tror at vi har regnet riktig. Det er litt forskjellig hvordan jordmødrene bortover regner. De går ut fra det samme systemet, men virker som om ikke alle tar hensyn til hvor lang syklus damene har i utgangspunktet. Jeg synes det er litt forvirrende, men forholder meg til det jeg har fått beskjed om. Jeg tar utgangspunkt i terminen jeg har fått av gynekolog, ikke den som BiM har regnet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar CissiDL, da slår jeg meg til ro med 13+3.

 

Har du begynt å få mage enda? Synes det er litt tidlig egentlig, er jo førstegangs og alt ting. men på UL sa legen at det var en stor krabat, og spådde at det kom til å bli en 4kilos baby, kanskje det er årsaken?

 

Kulen er ikke stor altså, men en tydelig hevelse nederst på magen:) Trodde ikke det skulle komme på minst en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg har også termin 14.mai, og er i min trettende uke. Jeg er 12+4, hvis jeg regnet riktig nå (kommer litt utav disse dagene,husker bare 12+)

Dere som er 13+3 og 13+4 går i deres fjortende uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+0, og føler meg snart som meg selv igjen. Fortsatt trøtt og sliten, men kvalmen forsvant i forrige uke, den veldige tissetrangen forsvant med behandling for UVI (hadde vondt også, altså), og puppene har ikke vært ømme på lenge. Deilig å komme til dette stadiet i graviditeten, synes jeg! :)

 

Jeg har for øvrig termin 8. mai, og føler legens regnemåte (ikke BiM eller noen annen nettside sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten... magen har blitt hard nederst, og jeg føler den synes bedre... men tror egentlig ikke den har vokst så veldig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin 18.mai og er bedre fra kvalmen nå. Kommer fortsatt hvis jeg ikke passer på å soise rett og i tide, men er bedre.

Fortsatt TRØTT og sover 11-12 t i døgnet hvis jeg kan hehe

Blir fort lei meg ja...

Store bryster, men ikke ømme lenger

Sexlysten er det fortsatt så som så med men det kommer vel

Ellers er det vel ikke annet enn kos om dagen :)

Jo magen begynner å vokse litt da, og har en liten kul nederst på magen (utenom det lille ekstr "flesket" som ko allerede i uke 8 hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 19 Mai

 

Jeg har ikke begynnt å måtte på do noe særlig mer en før, selv om kjæresten min påstår at jeg gjør det, så da regner jeg med at det kommer snart, sakte men sikkert..

 

Brystene gjør ikke så mye vondt lenger en hva de har gjort, og det gjør ikke vondt når de blir tatt på.. noe jeg er glad for..:)

 

Kvalmen er blitt bedre en hva den var, men får fortsatt pluttselige kvalmebyger nå og da..Spessielt når det kommer til lukter..

jeg reagerer veldig ekstremt på røyk, så når noen røyker i nærheten av meg, blir jeg skikkelig kvalm, blir t.o.m kvalm av tanken..off..

Men jeg kjenner magen strekker til plass så å si konstant..det er faktisk noe jeg synest er ubehagelig..

 

Det begynner å bli litt lettere for meg å spise nå, men før ble jeg kvalm av en bit av hva som helst, uansett hva og hvor godt det var..Men som sagt, det er litt bedre, klarer å få i meg litt mat hvertfall..

 

ellers så har jeg gått ned ca 4kilo siden før jeg ble gravid..Men legen sier at alt ser bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 13 uker idag.

 

Tisser maraton tydeligvis. HELETIDEN! Puh! Slitsomt. Trøtt og uopplagt, masse murringer og lignende i magen, også er pokker ta meg kvalmen tilbake i full blomst! Helsike! Akkurat det er jeg litt lei meg for. For det har virkelig vært bra en stund.

Noen fler som har opplevd det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+4 i dag....med termin 16.mai(utifra BIM)og på ultralyd fikk jeg både 15. og 16.mai...Så er i 13.uken et sted;)

 

Kvalmen og oppkasten har heldigvis bedret seg(men jeg går på akupunktur også)... Nå får jeg mere kvalmebyger hvor jeg enten kaster opp eller det går over av seg selv....Og da får jeg jo også i meg mer mat og drikke en tidligere. Gått ned 8 kg og opp 1kg siden kvalmen begynte i uke 7.

 

Ellers er jeg innmari trøtt og svimmel.....

Sexlysten er riiimelig langt unna....

Ikke så veldig ømme pupper lenger og krampen i leggene er betraktelig mindre og humøret går veldig opp og ned.

Ellers får jeg kviser i hytt og pine syns jeg....

 

Så alt er vel som det skal være vil jeg tru!!

 

Bare all kvalmen og oppkasten kan STOPPE så blir alt bare heeelt supert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+2. Jeg har litt ømme pupper, vært likt hele timen. Har vært kvalm og kastet opp innimellom. Har følt meg sliten og uten overskudd, men i dag har jeg følt meg bedre enn på leeeenge! Blir spennende å se om det skal fortsette, eller om jeg bare har hatt en bra dag. Noe nytt de siste dagene er at jeg har kjent litt til bekkenet. Ikke direkte smerter heldigvis, men kjenner noe. Og så synes jeg å se at magen begynner å komme, og det er koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuhh.. gjett hva.. jeg er kvalm og har vært det siden jeg tippa over til uke 12! Hvem er det som gjør noe sånt, da? Jeg har vært heldig i 3 mnd minus 1 uke, så blir jeg kvalm hele dagen og får ikke sove om kvelden pga kvalmen.

 

Jeg er skikkelig forkjøla i tillegg, så håper egentlig at det er det som gjør meg kvalm. Eller at kvalmen forsvinner i uke 14...

 

Ellers tisser jeg normalt, vil jeg si. Jeg drikker jo mer- tisser mer. Hormonene går fortsatt opp og ned. Svimmelheten er borte:-D

 

Målte meg rundt hoftene onsdag i forrige uke, og nå mandag er jeg 1 cm lenger rundt. Tipper det er babis som kommer ut av bekkenet. Har sluttet å kjenne de stikningene i livmora (der den pleier å være). Men så lenge jeg vokser, så er vel alt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...