Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jente navn: Annie Anna Molly Clara Nicoline Caroline Katleen Cecilia Octavia Ingerborg Ingrid Guttenavn: Sean Collin Leon Scott Kiran Phillip Michael Oscar Thomas Ludvik August
Vil Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Liker Ingrid, Oscar og August veldig, veldig godt, de andre er jeg litt usikker på.
@nneliten Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Liker: Anna, Caroline (men helst med K) og Ingrid + Phillip (Filip)
prebs Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Annie - liker ikke så godt på norsk Anna - nydelig! Molly - søtt og sjarmerende Clara - liker det veldig godt Nicoline - synes det er kjempefint Caroline - også kjempefint Katleen - liker ikke hverken på norsk eller engelsk Cecilia - vakkert Octavia - liker ikke Ingeborg (uten R) - liker det veldig godt Ingrid - veldig fint Sean - liker ikke Collin - liker ikke Leon - liker ikke Scott - liker ikke Kiran - liker ikke Phillip - liker veldig godt og best på den skrivemåten Michael - harry Oscar - liker det veldig godt og best med c Thomas - liker det veldig godt Ludvik - veldig sjarmerende, digger det. Ville nok skrevet med g August - veldig flott og staselig
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Cecilia er nydelig. Liker også Anna godt, det er klassisk og pent. Av guttenavna liker jeg Phillip, Oscar, Ludvik og August. Oscar er favoritten.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 jeg liker ingeborg, nicoline, cecilia, clara, molly og anna. kiran, oscar, ludvik og august
Jippi74 Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg liker Anna, Ingeborg (uten r), og Ingrid kjempegodt. Av guttenavnene liker jeg Leon, Michael og Thomas sånn passe, og August kjempegodt. De andre navnene er ikke helt min smak!
Lova Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Har aldri hørt Collin med 2 ller. Er det kanskje en norsk måte å skrive Colin på? Stygt uansett, her til lands, hvis ikke du eller barnefar er engelske/kommer fra et engelsktalende land. Det samme mener jeg om Sean, Scott, og Kiran også. Høres ikke bra ut på norsk. Forøvrig liker jeg Molly og Anni (uten e), og Clara syntes jeg er ok.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2008 Ja ,du har helt rett colin skrives med en l ,skrivefeil fra min side.. Grunnen til at det er så mange engelske navn der er fordi min bestemor kommer fra Irland og mange av de navnene er i slekta og jeg har lyst til å bruke de. En annen grunn er at både jeg og mannen min har bodd masse i utlandet og vet hvor vansklig norske navn kan være å uttale derfor vil vi ha et internasjonalt navn.
Vanja80 Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Colin, Leon og Scott er nydelige navn :-) Ikke helt Norsk, men hva så? Da blir det lettere for dem når de reiser til utlandet ;-)
erteposen + 4 Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Liker Klara, Ingeborg, Karoline, Anna og Ingrid (de to siste hadde jeg nok ikke brukt fordi de er så poplære) Nikoline, Annie og Molly er helt greie. Cecilia, Katleen, Oktavia liker jeg ikke. Liker Oskar. Thomas og August er helt fine, resten liker jeg ikke i det hele tatt (selv om store deler av slekta har denne typen navn) For meg betyr stavemåten en del. Er dere "helnorske"? Synes en del av navnene fungerer dårlig i Norge, og det er litt rart om dere ikke har tilknyttning til et annet land enn Norge.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2008 Nei ,min bestemor er fra Irland,bestefaren til mannen er fra Tyskland . Og vi har masse nær slekt i Usa . Og vi vurdere sterkt om vi skal bosett oss i utlandet om et par år .. Sør Afrika eller Australia.
(Oktober) Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Nikoline Cecilia Phillip August Thomas Har en kompis som heter Kian.. Synest det er bedre enn alle de andre "typisk engelske" navnene du har her..
(Oktober) Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Leste forresten det andre som sto her nå, og det finnes mange fine navn som går an å bruke i Norge og resten av verden.. Ville prioritert at det passet best i Norge.. Og sammen med William er ikke feks. Knut et fint navn.. så dere finner nok et navn som er fint over hele verden, siden det "må" gå litt i sammen med William..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå