my&bebis Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Er det noen som vet hva som er max utbetaling av foreldrepenger? Er det sånn at man ikke får utbetalt mer enn 6 ganger G? Er det rundt uke 26 i svangerskapet man bør begynne å søke om stønader og slikt?
En liten familie på tre:-) Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hei hei, NAV utbetaler ikke mer enn 6G i foreldrepenger. Så hvis du tjener mer enn dette og ikke har noen avtale med arbeidsgiver at han betaler mellomlegget får du kun utbetalt 6G desverre. Dette gjelder meg, så har sjekket opp en del rundt dette. Du burde absolutt begynne å fylle ut og sende inn papirer til NAV. Bare det å få fyllt ut papirene tar litt tid. Jeg hadde mye spørsmål rundt papirene, pluss at arbeidsgiveren min var utrolig treg med å fylle de ut. Husk å be om den kopi før han sender inn sin del til NAV!! I tillegg må du huske å ha terminbekreftelse fra lege eller jordmor. Du kan lese mer om foreldrepenger her: http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå