Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Erfaringer? Har nå piggfritt, men føler ikke at jeg gjør noe annet enn å skli på "isen" eller den hinnen med is som har lagt seg på vegen nå, spesielt i svinger med LAV fart også. Dekkene er kun 1 sesong gamle.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 bremser du for hardt ned tro? har piggfrie vinterdekk som sitter godt på snø og slaps. rein is sitter de så klart ikke godt på...
Elle melle deg fortelle Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Piggfrie og veldig fornøyd med det.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Nei, passer på å ha jevn fart igjennom svinger og slikt. Hadde piggfrie i fjor også, synes ikke det var noe problem på vanlig vinterføre med snø på veien, men føler meg ikke helt trygg på det føre som er nå...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Pigg! Hadde aldri turt å sette meg bak rattet her, med piggfrie.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Piggfritt og aldri hatt problem med det. Men bor veldig bra til, ikke mye bakker og veldig vinterføre her i Sandnes nei....
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor i landet er du fra da LisseUmmaNuddeAtteJamFåjelska?
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Piggfrie. Har ikke hatt noe annet de 10 siste årene i alle fall..... Det er veldig stor forskjell på gode og dårlige piggfrie dekk. Kjøp et som kommer godt ut i tester.... Aldri sklidd mer med (gode)piggfrie enn hva jeg gjorde med piggdekk (bortsett fra kanskje på våt is...ellers er de like gode som piggdekk...)
LizzyG Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Kjører med pigger, og har ingen planer om å kjøre piggfritt.
Shabby Cheap Chic Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Piggfritt og her jeg bor er det mye sideveier som er dårlig måkt og isete om vintern... Aldri hatt noe problem med piggfritt..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Vi har piggfrie i og med at vi bor et sted hvor det stort sett er bare veier hele året. Funker like fint til hytta (hvor det er mye snø) også, og etter å ha vært piggtilhenger i noen år er jeg nå veldig godt fornøyd med de piggfrie vi har. På sånn tynn is er det vel piggdekk som er best uansett, men mtp at det 97% av tiden i vinterhalvåret heller er vått, tørt eller slaps så kjører jeg heller mer forsiktig når det er is.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Senja. =) Vet ikke om det selges piggfrie dekk her engang ;-) (joda, det gjør nok det, men det er garantert ikke det som selges mest av).
Snøfnugg75 Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Køyrer bratt utan pigg (men med 4WD ved behov)
rampete robin Skrevet 30. oktober 2008 #17 Skrevet 30. oktober 2008 HAr bodd både i innlandet med mye snø og ved kysten og alltid kjørt piggfritt. Kun noen få dager i året hvor pigger kan være kjekt, men da er det nesten for glatt for piggdekk også... Synes det er litt skummelt med de sjåførene som ikke tør kjøre piggfritt, som føler seg mye tryggere med pigger. Pigger kan kanskje sitte litt bedre på noen fører, men så mye bedre er de ikke. Hvis man ikke tør kjøre piggfritt, men tør å holde farsgrenser med pigger og tror man har superkontroll, så blir jeg litt engstelig... Man blir ikke noen bedre sjåfør med pigger! Det virker som en del tror det, spesielt dersom de kjører 4-hjuls trekk også. Jeg mener slike sjåfører bare blir en enda større fare for trafikken og at de får enda mer panikk enn andre dersom en sleng oppstår på bilen. Det var nå min mening!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2008 #18 Skrevet 30. oktober 2008 Høres litt lite nyansert ut der 8848. Jeg kunne godt kjørt piggfritt, en plass hvor det ville vært trygt. Jeg er faktisk yressjåfør på toppen av det hele, så har litt peiling på kjøring (men kanskje ikke på bil). Jeg skrev over her at her hadde jeg aldri turt å sette meg inn i en bil uten pigg, her. Det står jeg for. For her jeg bor har Gud klart å plassere en øy laget av høye fjell helt ytterst i havet. Dvs at vi har et helt ekstremt vær og føreforhold, stortsett hele vinteren, pga klimaet som saltvann og havstrømmen fører med seg, og pga høyden i fjellene. Som i går feks, så skulle jeg til byen. Kjørte hjemmefra på bare, tørre veier. Ikke antydning til nedbør eller frost. nedover dalen hadde veien slått seg (en tynn ishinne på veien, ingen snø), og bare 20 min etter jeg satte meg i bilen ploget jeg i 15 cm nysnø. Hadde jeg ikke hatt pigg hadde jeg ikke kommet meg opp fjellet på tur hjem. Så her bruker jeg piggdekk. Og jeg er slikt et miljøsvin at om jeg skal til byen en helg eller dag så gidder jeg ikke skifte til piggfritt, men beholder piggene til jeg er hjemme igjen.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 30. oktober 2008 #20 Skrevet 30. oktober 2008 Med pigger,kunne aldri kjørt her med piggfrie dekk. Tror ikke det eksisterer hos forhandlerne en gang.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #21 Skrevet 30. oktober 2008 Piggfritt, men jeg skulle gjerne hatt piggdekk hehe er livredd for å kjøre bil om vinteren. Men samboeren min mener at dekkene er veldig gode da, så jeg får vel bare stole på det..
Bettybu Skrevet 30. oktober 2008 #22 Skrevet 30. oktober 2008 Pigg fritt passer ikke her jeg bor, ute ved kysten... Holdt på å havne i havet!! Hadde leigebil m piggfrie dekk!! Passer kanskje på stabilt kaldt vær på Østlandet!!
jente,jente, ? Skrevet 30. oktober 2008 #23 Skrevet 30. oktober 2008 Piggdekk. Hadde aldri satt meg bak rattet med piggfrie dekk her vi bor.. Värste snö-is-slaps höla ever..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå