Gå til innhold

Dere som leier ut.

ツツPhunk har 2 herligeツツ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis deres leiebor kom til dere for å høre om det er mulig å få betale husleie den 5 eller 6 istedet for 1 på grunn av nedgang i lønn, hvordan hadde dere tatt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt skeptisk generelt, og sagt nei pga egne regninger.

Skrevet

Det som er er at vi leier en leilighet der husleie skal betales den 1 hver mnd.

Jeg får lønn den 31, men går ned i lønn på grunn av kraftig nedgsang i timer. Jeg går fra å ha jobbet over 100 timer i mnd til å jobbe 60 timer i mnd noe som gjør at lønnen bli ganske så mye lavere.

Men sambo får lønn mellom den 5 og 6 hver mnd og han har garantert mulighet for å dekke husleie.

Skrevet

Jeg hadde sagt at det var greit. Litt fleksibel skal man vel kunne være.

Spesielt dersom det er en leieboer som har bodd hos oss lenge og som vanligvis er pålitelig med betalingen.

Skrevet

Hadde sagt meg villig til å gå med på et fast bytte av dato så lenge det ikke var mer enn noen dager i forskjell. Vi gjorde også det da vi fikk leieboere, de fik endre datoen slik at den passet inn med deres utbetalinger. Eneste kravet vi hadde var at leien skal betales FORSKUDDSVIS før den 1 hver mnd. Dvs leie for feks november skal være inne på konto FØR 1nov. Om de da betaler den 15 eller 30 spiller ingen rolle for vår del så lenge den er betalt forskuddvis.

Skrevet

Med vår leieboer som er kjempe ok, ville jeg ikke hatt problem med dette.

Hadde jeg hatt en leieboer med mye krøll, ville jeg tenkt meg litt om og tatt en samtale for å sjekke om jeg kan være sikke fremover.

Skrevet

Vi har leieboere der han byttet jobb og fikk anna utbetaling på lønn, og han spurte om han kunne betale ei uke senere. Selvsagt var det i orden, må jo være litt fleksibel.

Skrevet

Hvorfor ikke snu det, og heller betale 3 uker før? Må da være mye lurere. Halv skatt i desember, yppelig mulgihet for å snu da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...