Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kikket på lønnsslippen i dag, og ser at arbeidsgiver plutselig har begynnt å lønne meg 100%. Jeg er i permisjon og skal ha 80% lønn, og permisjonen min er ikke ferdig før i mai neste år. syntes jeg hadde fått så mye på konto, derfor sjekket jeg. Jeg pleier ikke passe så godt på, lønnsslippen kommer ikke i posten lenger, vi må logge på på en internettside for å komme til lønnsslippen og timeregistreringen. Og da jeg sjekket så kunne jeg se at jeg hadde fått 100% lønn forrige måned også. Ringte til personal men ingen der er å treffe før mandag. De vil jo skjønne det etterhvert at de har betalt meg for mye......men jeg vil ikke at de skal trekke alt det de har gitt meg for mye på en gang neste måned. Er det noen som vet hva de har krav på å få lov til å gjøre? Kan de trekke begge månedene på neste lønn? Jeg vet at man ved feilutbetaling har krav på å rett dette opp ved neste lønnskjøring. Men hva da med det for forrige måned? (må innrømme det gikk mye peng forrige måned, vi pusser opp så det går endel) Jeg kan jo fortelle dem at de står i sin fulle rett til å lønne meg 100% dersom de vil det. hihi...... Vet at de sliter med bemanningen på jobb, (i motsetning til andre steder), og jeg har masse kompetanse, kan det hende at de ønsker å forsøke å holde på meg og min kompetanse, slik at jeg kommer tilbake til dem etter permisjon? mye spørsmål her...men er det noen som kan gi meg et seriøst svar?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Det lønner seg hvertfall å ringe og gi beskjed om det Og hvis de skal trekke det tilbake, så skjønner de helt sikkert at de ikke kan trekke alt på en lønn, så dere blir nok enige om noe der! Men når du har sagt ifra, så ser de enda bedre at du er ærlig og oppmerksom
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Tusen takk for et seriøst svar ;-) Ringer dem igjen på mandag når de er å treffe på personalavd igjen;-)
Bøggly Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Ring de og forklar hva de har gjort og kom selv med forslag til tilbakebetalingsplan. Sikker på det ordner seg. Her hvor jeg jobber har ikke arb.giver lov til å trekke alt tilbake fra neste lønn uten at arb.taker er enig.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Hei Jeg opplevde at arbeidsgiver glemte å redusere lønnen til 80% og oppdaget det heller ikke før etter andre lønning. Jeg ringte inn og avtalte hvordan de skulle trekke meg i lønn slik at det ble riktig. Vil tro at de fleste arbeidsgiverere er fleksible og kan trekke over flere lønninger for det blir jo mye å trekke over én lønning
Snøfnugg75 Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 du er pliktig til å melde frå om dette. Og kan bli nødt å betale tilbake. Ring, du
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Hei og takk for gode svar;-) Klart jeg skal ringe, ringte med en gang jeg oppdaget det. Men siden jeg ikke fikk snakke med noen på personal før på mandag og ikke liker slikt rot så ville jeg høre med dere om noen visste om arbeidsgiver kan forlange å kreve alt tilbake på en og samme lønn? Regner også med at jeg skal betale tilbake, men har ikke lyst til at de skal trekke alt på neste lønn. Det er tross alt ganske mye penger å trekke av en enkelt lønn, dessuten er det jo snart jul, ;-) Men selvfølgelig melder jeg i fra.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå