Gå til innhold

Dere som har jente....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kaller dere underlivet til de?

Har brukt å si "høna" her, men er kanskje litt upassende? Hun er ikke gammel nok til å skjønne noe uansett nå da.

Muligens et rart spm, men spør uansett jeg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også brukt å kalle det "tisserompa", kanskje litt mer passende det=)

Skrevet

Tissen

Høna er bare ekkelt:)

Skrevet

Tissen.

Jeg synes det er ekkelt å kalle en jentes underliv høne uansett, og det blir ikke mindre ekkelt når det gjelder et lite barn:(

Skrevet

En kaller vel ikke underlivet til datteren sin for høne??! Uff så ekkelt! Her sier vi tisserumpe eller tissekone. Min mor mente tissekone var upassende, så nå sier vi mest tisserumpe...

Skrevet

synes ikke tisserumpe er noe bedre jeg da, rumpa bæsjer jeg utav...

tissen og rumpa her i gården, enkelt og greit..

Skrevet

Hehe, jeg har hørt tiss-kråka før, vet ikke helt hvor det er tatt ifra da men :P

Skrevet

Jeg synes også tisserumpa er ekkelt. Hvorfor i alle dager kalle tissen for rumpe???

Skrevet

Her er det tissen og rompa/rumpestumpen (avhengig av om vi tuller eller ikke.)

Skrevet

tissetassen og rumpestumpen:D

Skrevet

eller tissen da:D

Skrevet

He he, husker mormor kalte det for tuppelura:-)

Skrevet

Vi kaller det tisse rompa og da den andre bærsje rompa.

Skrevet

Vi sier også enkelt og greit tissen. Det er jo det det er :) He, he.

Tisserompa har jeg aldri hørt noen si før!!??

Ellers sier vi rompa om rompa ev. stompelumpen eller promperompa :)

Skrevet

Her det tissen.

Aldri hørt tisserumpe før. Skjønner ikke hva det skal være godt for, er ikke tissen og rumpa to forskjellige ting? Eller sier dere tisserumpe og rumpe, eller er tisserumpe både tiss og rumpe?

Skrevet

Mamma sa tisserumpe når jeg var lita så det er helt naturlig for oss. Til baken sier vi rumpa. :)

Skrevet

Tissen, enkelt og greit.

Skrevet

Måtte le når jeg leste dette innlegget. Mamma kalte alltid min tiss for KARI.... Hvor i huleste hun fikk det fra, vet jeg ikke. Kommer nok ikke til å føre det videre;-)

Skrevet

Jeg har to gutter og kaller det som det er. Tissen. Høna er jo bare ekkelt. tisserompa skjønte jeg heller ikke?

Skrevet

Nå er ikke snuppa vår gammel nok til å forstå noe sånt enda, men vi sier enkelt og greit tissen, både når vi prater til henne (f.eks på stellebordet "nå skal vi vaske tissen") eller om vi prater med andre (hverandre, besteforeldre osv).

Når hun blir større og forstår mer av det, og ikke minst når hun blir så stort at det er rart/spennende/flaut/moro med tiss og rompe (for ikke å snakke om bæsj og promp) tror jeg det vil gjøre det lettere for alle om hun er vant til at det ikke er farlig å omtale, og at "tissen" og "rompa" er helt vanlige og lovlige ord. Det er vel strengt tatt når man blir enda eldre (ca mellomtrinnet på skolen) at det kan være bruk for litt mer kamuflerende ord og uttrykk. Men da er det også ofte greit å ha en trygg ordbase fra før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...