Gå til innhold

Er det "mye" å spare 2000 kr i mnd til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke mye mye, at det er FOR mye liksom, men hvor mye sparer dere?

Hadde tidligere 500 kr, men tenkte å øke til 2000 kr nå.

Når det skal være sagt så står det på en konto i mitt navn, så hun vil ikke få alle pengene den dagen hun fyller 18 år =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det syns jeg er mye (og egentlig for mye)

Tror de har godt av å stå litt på for å kjøpe seg ting også.

Har dere så høy inntekt da? Jeg har 2 unger, og har et trekk på 300,- til hver av de pr mnd.

Skrevet

jeg syns det var veldig mye.

Vi har ikke råd til å spare noe.

Har dere en bufferkonto for dere selv i tillegg? Jeg ville spart opp masse på den jeg og så spart litt mindre til barnet. slemme meg,.:)

Skrevet

Jeg synes det var mye ja. Vi sparer 200 kroner i måneden. Med dåpsgaver og smådrypp fra besteforeldre har junior så langt den feteste sparekontoen i husholdningen!!

Skrevet

Ja, jeg synes det er (for) mye. Til 18-årsdagen snakker vi mer enn 400 000 kr, ikke iregnet renter på pengene over 18 år.

Hvofor ikke bruke pengene på ting dere har glede av underveis? Ferier, reiser, bygge ut huset etc etc.

Men, selvfølgelig, om dere har en økonomi der en slik sum ikke merkes, så for all del :-) Er jo aldri dumt å spare, men JEG ville ikke valgt å gjøre det på denne måten.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Vel, har tenkt å begynne med det selv når jeg er ferdig med skolen...

Jeg syns det er greit å kunne finansiere lappen pluss noe av studietiden for ungene, men det skal jo ikke ta helt av heller - de må lære seg å kunne tjene opp litt selv også. Og så blir jo gjerne noe av dette brukt når ungene skal konfirmere og gifte seg...

Skrevet

Jeg er alenemor, så har jo ikke allverdens med penger, er også i permisjon med 80% lønn. Men vil jo gjerne at hun skal ha litt penger... Men det er kanskje litt mye ja...=)

Jeg har en liten bufferkonto til meg selv, men kanskje smartere å spare litt mer på den istedet=)

Skrevet

Ja, det syns jeg!

Spar en stor bufferkonto til dere begge først og fremst. En du kan bruke i kriser uten at du tar av "barnets penger". :)

Og om du har lån av diverse slag syns jeg denne bufferkontoen bør øke i takt med låna:)

Skrevet

Okei, da tror jeg at jeg går tilbake til å spare 500 kr i mnd. Blir jo uansett mye penger på den kontoen innen hun er 18 år=)

Takk for deres synspunkter, måtte bare forhøre meg;)

Skrevet

Synes 2000 i måenden var litt mye (for vår økonomi) Men bra om dere klarer det, da har dere over 400 000 på konto når barnet er 18 år.

Vi sparer ikke faste beløp i måneden, men setter over litt i ny og ne til Jonas sin konto. Men han har allerede rundt 27 000 allerede i gaver etter fødsel og dåp.

Skrevet

Det man bør tenke på er hvor mange barn man har tenkt å få, for man vil vel helst ikke gjøre forskjell. Har man et barn kan man lett spare endel penger, men med feks 3 barn så vil det merkes hvis man skal spare feks 2000kr til hvert barn, det blir mye penger og alt for mye for de aller fleste når man regner sammen utgifter til hus, bil. kommunale avgifter, energi, mat, klær, høytider, internett, tv, forsikringer osv osv osv....

Så jeg vil ikke si det er et smart valg å spare så mye annet enn hvis man da er sikker på at dette barnet skal være enebarn da. Litt kjipt at feks nr 1 får flere hundretusen og de neste mindre??

Det man KAN gjøre er å sette av en fast sum på en konto i ens eget navn og senere fordele dette på alle barna man får, dvs at de får en viss sum når de når en viss alder.

Skrevet

Planen er jo at hun skal få søsken, og vil jo ikke gjøre noe forskjell mellom de:)

Men nå er hun mammas eneste lille skatt, så vil jo gjøre alt for at hun skal ha det bra, men kommer jo forhåpentligvis søsken etterhvert, og da vil jeg jo at det skal være likt mellom de. Og det kommer nok endel mer utgifter etterhvert som hun blir større, hun er jo bare 7.5 mnd nå=)

Skrevet

Jeg sparer 1000 kr til hver av ungene våre.. Har gjort det siden de blei født...

Skrevet

For oss er det veldig mye. Vi sparer 200,- i mnd til henne nå, men når vi får bedre råd vil vi kanskje vurdere å spare mer.

Skrevet

Jeg sparer 250 kr i mnd til snuppa. Kunne spart mere, men jeg har helt fra starten av tenkt at jeg måtte spare ett beløp som jeg vil ha råd til å spare når hun skulle få søsken også, slik at det ikke blir forskjell. Jeg vil aldri i verden få en så godt betalt jobb at jeg f.eks kunne spart 2000 kr i mnd til f.eks 3 barn...

Skrevet

Jeg sparer 500 kr i mnd til lille gutt, da har han rundt 100 000 når han er 18 :) Da har han råd til lappen osv:) Har en egen konto der jeg setter av 500 kr til meg og lillegutt til klær osv og om det blir krise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...