Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10 uker i dag og på her på bimen står det "Fosteret er nå ca. 6,5 cm langt og veier 18 gram." mens på babyverden står det "Vekt: 2,5-4 g CRL: 33-41 mm". Det er vel den siste som stemmer??? Lurer også på om det går ann å "si i fra" om dette, er jo så kipt å gå å tru at babyen er 6,5 cm når det ikke er lengere enn 3,3!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje BIM bruker hel lengde. CRL er Crown Rump Lenght, altså lengde fra hode til rumpe. Trolig derfor det er forskjell.

Skrevet

Åh jeg er sååå enig, merkelig at akkurat barnimagen skal avvike sånn fra alle andre utrengninger i alder, lengde, og ukesregning.

Her er jeg liksom i min 10 uke nå som jeg er 9+0, har skrevet innlegg om det før også, hvorfor kan man ikke kalle en spade for en spade? Jeg er 9 uker på vei til jeg er 10 uker på vei. Forvirrende når folk spør hvor langt på vei man er og man svarer i 10. uke, også må man begynne å forklare at man bare er 9+1 f.eks...

Jeg sjekker alltid på babyverden for å se fosterets utvikling, for å slippe dette rotet her, men liker prateforumet her veldig godt da!!! :))

Skulle gjerne sagt fra et sted her jeg også, så si fra om du finner ut av det! ;)

Skrevet

Ok, da skjønner jeg, har ikke tenkt på at de måler forskjellig:) Skal på ul i morgen, så da er det greit å vite litt i forkant, hva jeg kan se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...