Gå til innhold

Noen spørsmål om tøybleier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt brettebleier på nøstebarn nå akkurat + en starpakke på ulbukser, men er noe jeg ikke har fått helt med meg, så har kommer det noen spørsmål, er kjempefint om jeg får noen svar.

1. Er 24 brettebleier nok, særlig når babyen er nyfødt?

2. Er 9 brillebukser i str 50 - 60 nok, særlig når babyen er nyfødt?

3. Bruker man rispappir i brettebleien når man fullammer? (har hørt du ikke trenger og kan bare slenge de rett i vaskemaskin, men teller dette om de må ligge litt før de blir vasket?)

4. Hvordan oppbevarer man bleiene til de skal vaskes?

5. Er 3 ullbukser str 62/68 nok, særlig når babyen er nyfødt? (Å er disse passe/ikke for store?)

6. Er 2 ullbukser str 74/80 nok, med tanke på at det er disse barnet skal bruke om natten?

7. Når er det smart og bruke ullinlegget?

Nå ble dte en god del spørsmål, men jeg bare spør og spør for jeg er helt grønn når det gjelder det her. Kan du ikke svare meg på alt, så svar på det du kan. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, artig at du har startet med tøybleier. Tulla vår er snart 9 måneder og vi har brukt det fra starten og er veldig fornøyde. Så til spørsmålene dine:

1. Er 24 brettebleier nok, særlig når babyen er nyfødt?

Vi kjøpte startpakken fra nøstebarn vi også, og dette har holdt for oss. Da hun ble litt eldre har vi kjøpt litt lommebleier og andre formsydde bleier i tillegg, men brettebleiene holdt lenge.

2. Er 9 brillebukser i str 50 - 60 nok, særlig når babyen er nyfødt?

Vi kjøpte brillebukser i starten, men syntes det ble litt styr med disse. Så kom vi over såkalte "snappies" som vi bruker istedet for å feste bleien. Dette var genialt, så jeg anbefaler det på det varmeste. Du kan finne dette f.eks på http://www.kenguruloftet.no/product?path=plone/webshop/tilbehor-til-toybleier/snappi

3. Bruker man rispappir i brettebleien når man fullammer? (har hørt du ikke trenger og kan bare slenge de rett i vaskemaskin, men teller dette om de må ligge litt før de blir vasket?)

Vi begynte med det, for vi visste ikke bedre. Du trenger ikke å bruke dette før du begynner med fast føde.

4. Hvordan oppbevarer man bleiene til de skal vaskes?

Vi har det i en bøtte med lokk på badet, men du kan også kjøpe luktfrie bleieposer som du kan hive i sin helhet i vaskemaskinen. Vi vurderer å kjøpe noe slikt nå som bleiene har begynt å lukte mer (etter introduksjon av fast føde)

5. Er 3 ullbukser str 62/68 nok, særlig når babyen er nyfødt? (Å er disse passe/ikke for store?)

Tror det var det vi begynte med. De er litt store i begynnelsen, men vi syntes ikke det gjorde noe.

6. Er 2 ullbukser str 74/80 nok, med tanke på at det er disse barnet skal bruke om natten?

Oj, det hørtes veldig stort ut å bruke, selv på natten. Vi bruker det nå, og de er fortsatt romslige.

7. Når er det smart og bruke ullinlegget?

Vi brukte det på natten til vi anskaffet hampinnlegg istedet. Nå bruker vi det egentlig bare om alle hampinnleggene er på vask...

Skrevet

Takk for mange bra svar, hjalp mye. Har akkurat bestillt bleieposer ifra bleieboden, utrolig kjekke saker, takk for tipset :).

Skrevet

Hva heter den bleieposen du har bestilt? Er det en wetbag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...