Brillefint - Jadda! Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Skal til legen på tirsdag ang. tilrettelegging på jobb. Er altså ikke en svangerskapskontroll. Er slike timer også gratis?
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 tror ikke de er gratis nei.. husk: vi får det gratis,bare for at alle skal ha mulighet til å bli sjekket om det står bra til med det uskyldige barnet:) uansett fattig eller rik liksom:)
stinky-monkey Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg var til legen for å snakke om sykemelding, og ble ikke undersøkt, var bare snakking. Og det var gratis :-) Jeg har aldri betalt noenting når jeg har vært hos lege under graviditeten. Selv på timer utenom vanlige sv.skapskontroller :-)
jinte1983 Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 men det er pga tilrettelegging grunnet graviditeten? så lenge det har med selve graviditeten å gjøre så skal det være gratis... ikke om det er fordi du skal sjekke hørsel og flass og slike ting liksom
gutteklubben grei Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har ikke betalt for NOEN av mine legebesøk, uansett årsak, under mine svangerskap. Selv ved forkjølelse m.m. har han ikke tatt betalt fordi man jo oftere går en ekstra gang til legen og sjekker seg når man er gravid og får vanlige sykdommer som forkjølelse, influensa m.m. Hva regelen egentlig er , vet jeg ikke..
Lillenille + Prinsesse Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har vært til legen 2 ganger med andre saker enn graviditets kontroll og har ikke betalt for det. Men kan være det varierer fra sted til sted
November nurk, i Desember Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 De sier at det er gratis for svangerskaps relaterte "timer". Men er sant som "bønnepågang" her sier. Det sees på med forskjellige øyne hva som anngår svangerskapet. Sykepleiern jeg var å hentet nye allergi medisiner hos i sommer ville ta betalt. Jeg måtte ha andre medisiner pga svangerskapet. Og da sa legen som stakk hodet innom at det var gratis. Svangerskaps relatert. Jeg har ikke betalt for "sykeldings timene" mine.
BlirVi4i2012?! Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Varierer nok veldig hvem man møter på... Jeg har ikke betalt en eneste gang - ikke en gang da jeg hadde øyebetennelse (men alikevel ikke hadde det), neppe svangerskapsrelatert... =)
HegeAE Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Alt som har med svangerskapet å gjere er gratis. Alt det andre koster som ikkje har noko med svangerskapet å gjere.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Alle legebesøk som er svangerskapsrelatert er gratis.
Brillefint - Jadda! Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg spør bare for det er greit å vite:) Har en historie med å stikke fra legeregninga... Ikke med vilje selvfølgelig, men har FLERE ganger dratt fra legen uten å betale fordi jeg har glemt det helt av... Litt flaut... Skal til legen med noe som er svangerskapsrelatert ja. Greit om det er gratis da. Har shoppet så mye til mini denne måneden at pengeboka er litt skranten:)
Stine-mora Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Alt som er svangerskapsrelatert skal være gratis!:-) Jeg fikk en kink i nakken i sommer, og legen sa han førte det som svangerskapsrelatert slik at jeg skulle slippe å betale noe... :-p Men nå er han veldig grei da!:-)
Herkules Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Enig at man møter litt forskjellig praksis. Er det svangerskapsrelatert så er det gratis . Legen min ville aldri tatt noe, men når jeg dro på legevakta med brennende utslett på bena så måtte jeg betale. Ville vel aldri ha dratt til legevakta om jeg ikke var gravid. Desuten var utsletten muligens knyttet til ødemer så jeg syns legen var litt streng da ja
Gutt 05 og 08 Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 hei, når jeg var gravid så var jeg hos legen et par ganger, som ikke hadde med graviditet og gjøre. da tok han ikke betalt.
Fullt hus :) Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 har aldri betalt for et eneste legebesøk i svangerskapene.. Til og med reseptene har vært gratis siden jeg var/er gravid. Legene taper ikke noe på dette uansett. De får det de skal ha.. Og jeg har vært til legen mange ganger med ting som ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre (høysesong for forkjølelse og halsbetennelser osv) lol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå