Gå til innhold

Såre bryster


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 2 mnd og blir fullammet. Problemet er bare at brystvortene er "av og på såre". Nå er jeg inne i en veldig sår periode hvor jeg blør og blir skorpete på brystvortene. Utrolig vondt å legge henne til..... Noen som har noen råd? Vil så gjerne fortsette å amme, men dette er ikke koselig lenger...... :( Føler jeg har prøvd det meste av kremer, men kanskje noen som vet om en vidunderkur??? :)

 

En ting til.... Hvor lenge bør jeg vente med å amme igjen etter en fest? Jeg var på fest i helgen og praktiserte da etter 12timers regelen, men er det nok???

 

Takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det bedre om du pumper evt. melker brystene? Kan være verdt å prøve det en stund slik at brystvortene får hvile... Sov uten BH og luft, la heller ikke ungen få "henge"i puppen. Har du vært hos lege med dette? Kan jo være sopp....og det får man medisin mot.

 

Angående alkohol så kommer det jo ann på hvor mye du har drukket. Personlig har jeg ikke behov for "en fest" enda (fødte for tre mnd siden)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove uten BH er jo helt umulig. Jeg lekker jo som ei sil på nettene..... Kanskje jeg bør kontakte legen, ja.... føler nemlig det drøyer seg ut dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes at morsmelk på puppen etter amming, for så å la det tørke fungerer veldig greit. Morsmelk ser ut til å virke mot alt, så sikkert veldig bra å fortsette å amme. Å pumpe ut å gi på flaske er også bedre enn å slutte, - og da får brystvortene tid til å hele.

 

Angående alkohol så vet jeg at det finnes en måte å beregne hvor lang tid det tar før alkoholden forbrennes, - sikkert lurt å være på den sikre siden når babyene er så små, de har jo veldig liten lever. har ikke vært på fest selv, men har vært på middag med vin, og da hadde jeg pumpet ut tre måltider til knøttenfor å være på den sikre siden, selv om jeg var hjemme 11 og ikke var brisen engang:) Tror ikke jeg kommer til å være like hysterisk når ungen er et halvt år...

 

God bedring til puppene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På sykehuset fikk jeg en krem som jeg selvsagt ikke husker navnet på, men det var egentlig en øyekrem, mener den begynte på s. Kjøpte den selv på apoteket, for ca 80 kr for en liten tube. smurte brystvortene etter hver amming, og det hjalp på sprukne vonde bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...