Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Solgte noen klær forrige uke på finn.no, og sendte de i posten til ei anna mor. Hun forhåndsbetalte, hadde gidd bud på klærne inkl porto. Men nå er visst pakken borte..sendte som brev så er ikke sporingsnummer på.. må jeg betale tilbake pengene til henne om pakken ikke når frem?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Det jeg har sett mange gjøre er at kjøper selv får velge hvordan pakken skal sendes. De blir opplyst om at å sende pakken som vanlig brev er billigere, men det er da de som løper risikoen om pakken blir borte. Har dere ikke en slik avtale har hun jo ikke mottat det hun har kjøpt og jeg vil tro det er du som har ansvaret og må betale henne tilbake
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Ja det er her jeg ble usikker, siden hun bare ga bud inkl porto.. Var ei anna jeg sendte til og, men hun fikk velge sendemåte siden hun betalte ekstra for portoen, hun valgte brevsending og da gav jeg info om at hun løp risikoen selv. HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vil si at det er kjøperen. Kjøperen skulle ha betalt eksta, eller spurt om forsikring/sporing om hun ville hatt det! Kjedelig situasjon for dere begge uansett. Kan jo hende at hun har fått pakken, men at hun "prøver" seg alevell, og har hun ikke fått pakken kan hun jo tro at det er du som lurer henne..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Så lenge hun ikke har bedt om mulighet til å kunne spore pakken så,,, Dette er jo en risiko. Hun har ingen garanti for at du har sendt pakken. Men, du har heller ingen garanti for at hun ikke har mottatt den.. I følge de tilfellene som har vært i media har hun ingen KRAV på penger tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå