Gå til innhold

Hvor raskt ble dere som brukte eggløsningstest gravide???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt meg nye tester da det er vår 2.pp:)

testet positiv forrige gang, men da var jeg syk og det ble bare 1 gang den dagen den var positiv, orker rett og slett ikke noe dagen etter:S men da var den også positiv;)

men er det fler som har brukt tester?? hvor raskt ble dere gravide??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte tester. Ble gravid på andre forsøk :) Bare sto i ekstra når testen ble positiv ;)

Skrevet

Hei!

Ikke for å ødelegge dine forhåpninger, men for meg tok det to år! Men uansett; veldig viktig å vite når dere skal sette inn støtet:) Dere bør ideelt begynne noen dager før testen er positiv og så prøve annen hver dag frem til den er positiv. Fra da er det bare å kjøre på så ofte det lar seg gjøre. Dette var tipset fra min lege iallefall. Og hun er ekspert!

Skrevet

Startet også med el-tester på andre pp. Ble gravid på 5. pp, altså 4. runde med tester. Så det er ingen garanti å bli gravid selv om man treffer på riktig tid, MEN hvis alt er ok så vil det sitte før eller siden :-) Lykke til!

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Testet for moroskyld med begge ungene jeg da fordi jeg aldri hadde prøvd å bli gravid før og ikke ante om jeg hadde el.

Begge ungene satt i 1. pp ;)

Så det gikk veeldig fort.

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

ser også at jeg har rota meg inn igjen her fra 2.trim ;)

er jo i uke 20 nå, og bommer stadig med musepekeren, også er jeg litt blind tydeligvis :)

Skrevet

dytter denne litt opp jeg;:)

Skrevet

Ble gravid i PP2. Brukte EL-tester i begge periodene.

Skrevet

el-testene jeg tok ble aldri positive...men er gravid nå så. Fort gjort det...

Skrevet

På besøk fra 2 tri jeg.

Hos oss satt det på 1. forsøk, og vi hadde samleie dagen før positiv el-test, ikke samleie første dagen med positiv el-test, men samleie andre dagen med positiv test.

Så, vi er et eksempel på at man IKKE trenger å hekke i vei hver dag i en uke. To samleier rundt el var nok for oss.

Men vi var nok veldig heldige også da, det skal sies.

Er nå 15+2, og skal på ul om 18 dager :)

Skrevet

Vi sluttet med prevensjon og prøvde i 6 mnd. Da ble jeg frustrert og tok eggløsningstester. Hadde eggløsning på dag 23 i syklusen (30d) og det var litt senere enn vi hadde antatt. På første forsøk tror jeg jeg hadde et befruktet egg som ikke festet seg (3 IKM for første gang siden jeg sluttet på pilla), men fikk mensen. Ble gravid på 2. forsøk med eggløsningstest. Gjorde "magisk akrobatikk" samme dag og dagen etter eggløsningstesten var positiv. Overraskende enkelt da vi hadde skjønt når det riktige tidspunktet var. Men er nok andre som ikke er så heldige som oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...