Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har akkurat fått en 100% stilling. Skulle egentlig begynne først i nov., men de trengte meg før (for litt opplæring), så jeg begynte denne uken. Men kommer da bare til å ha 3 hele dager.. Dette vil jo mest sannsynelig komme på nov. lønningen, som ikke kommer før i des. Så skal jo nav ha opplysninger, og os blir resusert fra mnd. etter at jeg begynte å jobbe. Altså redusert fra nov. Men da kommer jo ikke vi til å ha noe å leve av da.. For lønning kommer jo ikke før des. Så bare fordi jeg begynte noen dager før så blir det sånn..? Måtte dere vente på lønnsslipp for å få redusert os eller leverte dere kontrakt?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Du kan tjene ca 36 000 på et år da uten at os blir redusert.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Da jeg begynte å jobbe regnet de hva jeg tjente hver mnd, selv om jeg tjente forskjellig hver mnd. Jeg tjente alt fra 25 000 i mnd til 13 000, men de tok ikke hensyn til dette. Jeg fikk da 1350 kr i OS hver mnd. Det var kun 1 mnd jeg tjente 25 000 men de tok det som utgangspunkt. Kunne ikke vente på lønnsslipp, måtte gi nav beskjed om hva jeg kom til å tjene siden OS blir redusert med en gang. Å lønnsslippen får man ikke før man får utbetalt lønn.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, men da må jeg ha en jobb hvor jeg ikke får utbetalt mer enn 2900 kr. (eller hva det var for noe i mnd.).. Syns det var rart men.. Trodde man kunne få et frikort på de 36 000 kr. Jeg vil jo ha 100% jobb, så får jo tilnærmet fastlønn.. Men bare så kjedelig at det blir redusert fra nov. når jeg begynte å jobbe så seint i okt. Å bare noen dager.. Takk for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå