Gå til innhold

Plutselig lave symfysemål/magemål-redd jeg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt høye mål hele tiden, over normalen liksom. var hos legen for 2.5uke siden da var målene normale,men i dag hos jordmor var målene under den normale. akkurat på den markerte grønne liksom.

Jordmor ble litt bekymret så jeg og hun kontakter lørenskog med engang..

de hadde ikke tid til å ta meg inn i dag,måtte vente til i morgen kl11..

De begrunet det med at det var overfult og at manko på jordmødre/leger... og siden jeg var i uke 38 og annen gangsfødende var det ikke så farlig.

Jordmoren min sa at symfyse mål trenger ikke være no,men kan være lite fostervann,barnet snudd på rompe,bein etc.. hvorfor blir jeg så bekymret å redd?!

trenger noen her inne med like erfaringer og betryggende ord!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SF målet kan synke mot slutten pga babyen legger seg lenger ned i magen. Så så lenge jordmoren din fant en fin fosterlyd så hadde jeg ikke bekymret meg nevneverdig....

Skrevet

Mitt symfysemål stagnerte også på slutten og jeg fikk ultralyd fordi jordmor ville sjekke om barnet hadde sluttet å vokse. Hun sa flere ganger at selv om barnet hadde sluttet å vokse var det ikke farlig fordi jeg var i uke 38 eller 39. Uansett, jeg fikk ultralyd og legen sa at alt så helt normalt ut og hun gjettet en vekt på 3500 g. Han var nesten 4 kg. :-) Ikke bekymre deg! Det er helt vanlig at de sjekker det for sikkerthets skyld. Men det er sjelden det er noe feil

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Dette skjedde med meg også, og jeg måtte på ultralyd i uke 36 ca.

Viste seg at det skyldtes at babyen lå i tverrleie (lå med skulderen ned mot åpningen) og at hun var veldig liten.

Men det kunne skyldes mange andre ting også. Så sent i svangerskapet legger jo babyen seg gjerne lenger ned i bekkenet, det er derfor vi ser at fødeklare damers mager synker =)

Skrevet

Jeg hadde høye mål hele mitt siste svangerskap. Lå utenfor skjema. Tre uker før termin begynte målet mitt å synke, men det var fordi barnet sank ned i bekkenet mitt.

Fødte to uker før ul termin. Hun var ikke så stor og hadde heller ikke så mye fostervann. Men, alt gikk helt fint:-)

Lykke til!

Skrevet

Kanskje fødselen nærmer seg?

Eller at barnet har snudd seg, eller lagt seg i en annen stilling slik at magen din blir flatere men bredere uten at du merker særlig til det selv.

Det har jo mye å si om barnet ligger på siden eller på rygg.

Kurven min la seg også flat på slutten. Jeg var alt hos kontroll på føden pga andre ting, så det ble ikke sagt noe om det.

Skrevet

Gråter og er bekymret jeg.. vet kanskje det er tull men, men nå håper jeg bare alt er bra med jenta mi i magen..

Jeg er ei bekymret mamma og redd for fødsel og alt, og når dette møter meg blir jeg bare enda mere bekymret:(

Som dere sier trenger det kanskje ikke være no annet enn at hun er på vei ned og ut.. håper litt på det..

Skrevet

Har magen din sunket da? Lettere å puste?

Skrevet

Jeg forstår godt at du er bekymret. Da jordmor sa til meg at det skulle sjekkes ut tenkte jeg at det var uvirkelig å måtte forholde seg til at det kunne være noe galt. Men det var jo ikke noe galt! Det er visst helt normalt at SF-målet stagnerer på slutten, men som sagt, de sjekker det ut for sikkerhets skyld. Til meg sa hun at om barnet hadde sluttet å vokse eller var lite, var det ikke noe vits at babyen ble i magen min og da hadde de nok satt meg igang. Jeg var som sagt, i uke 38 eller 39. Om du er veldig bekymret ville jeg ringt jordmor og snakket med henne igjen. Du bør slippe å bekymre deg så mye nesten et døgn til.

Skrevet

Vet du, mitt symfysemål nå sist var som en berg- og dalbane. Var litt under gj.snittet til å begynne med, så plutselig langt over, så hadde det falt ganske mye til neste gang igjen. Det at det plutselig var lavt, sa jordmor til meg var at babyen var kommet lengre ned i bekkenet og da er det vanlig at symfysemålet kan bli lavere.

Så det at jordmor kontakter sykehuset, får du bare se på som betryggende, ser du er i uke 38, så snart har du babyen din hos deg:-)

Alt er nok i orden, lykke til med fødsel:-)

Skrevet

magen min er langt ned=) alltid vært, aldri hatt problemer med å puste eller ett bein i ribbeina! så om magen har synket no mere vet jeg ikke, kanskje litt! vanskelig å si!

Ja er jo bekymret,men jeg kjenner masse liv så jeg håper det holder seg slik til i morgen=) så bekymrer jeg meg ikke såå mye!

Jeg er i uke 38+4 så er jo ikke lenge igjen, men de siste ukene er værst. da jeg bekymrer meg... trang her inne etc etc

Skrevet

det samme skjedde med meg før jeg fødte og fikk ultralyd ganske kjapt da mistanke om lite fostervann var også der , ingenting å bekymre seg over egentlig for du er bare 2 uker til termin og hender at barnet har lagt seg godt nedi bekkenet . var tilfelle hos meg ihvertfall (og uka etter UL`en så fødte jeg,hehe) men da var jeg i uke 36

Skrevet

kanskje jeg føder snart da.... hehe=)

jeg er i uke 38 og hode ligger ned men ikke festet,annen gangsfødende!

når hun dro skulle kjenne etter hode så stakk det sykt nedover, og det gjør det egentlig hele tiden nå! gjort det en stund..

Håper dere har rett=)

Skrevet

før jeg fikk dra på ul undersøkte legen meg (gynokologisk undersøkelse..) og da hadde jeg 3 cm åpning og hodet langt nede..så blir nok fødsel på deg snart :) nå venter jeg nr 3 og det er 7 mnd siden jeg fødte nr 2 :-P

Skrevet

når venter du nr 3?

så mojjo, tette barn.. Det er hele 4 år og 1mnd siden jeg fødte sist, pga rettsel for smerte! men må igjennom det vel=) huhu=)

Hun spurte om å sjekke meg i dag,men gjorde det ikke for jeg sa "jeg skal jo på sjekk i morgen, er jo ikke så farlig":)

Tror ikke jeg har no åpning... burde veel merke det:)

hehe...

Hodet var ikke festet da.. men ligger ned!

Skrevet

neste år en gang.. skal på UL i morgen :) vet ikke hvor langt jeg er på vei

nr 1 er født august 05

nr 2 er født april 08

ikke gru deg for fødselen, for da forverrer du smerte"forventningene" om du skjønner? jeg grudde meg som en hest men da jeg kom på fødestua så var det "peace of cake" :P

Skrevet

prøve å ikke tenke på det jeg=) men ja er jo ikke lett.. tjihi!!

mojjo med tette da=) lykke til på ultralyd da=)

Skrevet

tusen takk for at dere er her=) og takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...