Gå til innhold

Barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man regner dette? prøvde kalkulatoren på NAV.no, men den kan ikke stemme. Der står det at pappan skal betale 2490 kroner pr mnd. Han har en inntakt på over 1 mill i året. Skulle jo da tro at han må bidra mer? Han skal kun ha barnet annen hver helg..Ser at jeg har vært "dum" nå, og ofret meg i karriere-sammenheng, mens han har klatret, har jeg vært hjemme med barn.. skjønner ikke hvordan vi to skal klare oss på min inntekt og det lille bidraget jeg! Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidragskalkulatoren på Nav skal være riktig den altså.. Hvilken inntekt har du?

Skrevet

Det stemmer nok det. Er faktisk et ganske høyt bidrag.. Kommer jo an på alder på ungen??

Men, du får bidrag på 2500 + dobbel barnetrygd + skatteklasse 2

Dette utgjør totalt 5500 + du må selv bidra økonomisk til barnets behov.

I tillegg har du kanskje krav på OS?

Hvor mye ekstra koster egentlig et barn?

Skrevet

Har du link til den kalkulatoren?

Skrevet

Samme om du har normallønn; han skal betale mer, for der er noe ekstrabidrag når bidragsyter tjener over ca 700 000.

Her har jeg lav lønn(OS), og bf ca 500 000(litt over). Og for 2 barn har jeg 7000 i mnd i bidrag. Men han har ikke samvær, da

Det er noe som ikke stemmer med din utregning, HI.

Skrevet

Hi har kanskje litt mer i inntekt enn det du har... Når du kun har os må bf betale mer enn 3/6

Det er mulig å søke om ekstra bidrag når innekten til bf er veldig høy. Men dette må søkes om utenom og kommer også an på inntekt til mottaker.

Hvilken lønn har du hi? Alder på barnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...