Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Er det meninga man alltid skal vaske med sensitiv/parfymefri vaskepulver og tøymykner? Eller er det bare hvis barnet blir plaga?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Mulig jeg tar feil, men blir ikke tøymykner sittende igjen i tøyet? Skyll vekk all driten, sier jeg. Ungen har nok ikke godt av kjemikalier på huden. Å ikke bruke for mye vaskepulver er også viktig!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kommer til å gjøre det uansett ja. Kan tidvis reagere på vaskemiddel selv, i form av kløe, så bruker bare parfymefritt selv, Blenda sensitiv eller Neutral. Er egentlig ikke spesielt sensitiv av meg, så noe sier meg at dette er sterkt for huden. Så da tar jeg ikke sjansen på å utsette babyen for det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Tøymykner sitter jo ikke igjen SÅNN? Det gjør jo at klærne ser finere ut, ikke blir stive og holder lengre.. (fibrene) Klærne skylles jo godt etterpå!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Tøymykner sliter ut klærne dine faktisk. De gjør _ikke_ at de holder lenger.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor har du det fra? Jeg liker ikke stive klær, og det liker neppe babyen min heller, så jeg vasker uansett med tøymykner. Babyer rekker ikke slite ut klær uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Kommer nok til å bruke begge deler. Litt mer parfymefri til sengklær o.l. Andre klær vaskes sammen med våre klær.. Skulle ungen reagere vil jeg jo bytte.. Vet ikke helt jeg, min mor brukte aldri parfymefritt på våre klær...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 for ett hysteri ang vaskepulver.. min mor brukte ALLTID omo på klærne våre, ingen har da daua av den grunn. barna har godt av litt antibakterier!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Er helt utrolig hvor mye dritt en skal få for å være førstegangsmor og ikke helt vet hva man bør gjøre med diverse ting. Bare fordi jeg lurte på om folk flest vasker med sensitiv - så betyr det verken at jeg er hysterisk (derfor jeg lurte om det er absolutt nødvendig) eller at jeg mener at alle SKAL vaske med sånn "luksus" som noen kaller det, ellers er man ikke gode foreldre. HALLO LIKSOM!? Det var et enkelt spørsmål - hvor vanskelig kan det være å svare enten ja eller nei? Jeg var ute etter om man bør vaske med sensitiv, ikke om dine meninger om ditt og datt..
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 på babyverden har hun jordmoren mange gode svar hadde heller gått inn der for tips.. jeg har saumfart å sjekka osv osv osv hehe.. men jeg har faktisk vasket klærne til mini med vårt tøy. med vanlig vaskemiddel og vanlig tøymykner. men jeg har aldri målt mengde på vaskepulver faktisk. har bare tatt sånn ca ca ca hehe.. jeg skal ha baby i januar så får jo krysse armer og bein for at hun ikke reagerer på det da.. er vel bare å kjøpe nytt parfymefri å vaske det om igjen. men det er jo helt nytt det med parfymefri da..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Er nok ikke du som er hysterisk, men.. Har vært mange innlegg/spørsmål om dette. OG, utrolig mange som kommer men helt utrolige kommentarer til oss som ikke absolutt MÅ bruke parfymerfri.... Men, du har jo tydeligvis ikke fått dette med deg :-) Du finner du hva du ønsker, men det ER mange som bruker vanlig vaskepulver uten at det er noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå