Gå til innhold

Hvor langt på vei er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv regnet ut at jeg er 26+0 i dag, mens jordmora regna ut at jeg er 27+2. Hvis jeg regner etter det jordmora sier, så er jeg jo allerede på 3. trimester..

Jeg har termin 05. februar.. dere andre som har termin da, hvor langt sier dere at dere har kommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... Jeg har termin 29 jan. og jeg er 27+2 i dag

Skrevet

Sikker på at jordmor ikke sa 26+2?

Jeg har nemlig termin akkurat en uke etter deg, og er 25+2 i dag, i følge både min og jordmor sin regning :-)

Grunnen til at du regner 26+0 er sikkert at jordmor regner lengden på svangerskapet til 40 uker + 2 dager, mens du regner 40 uker. Tror det er 40+2 som er vanligst, men jeg har sett begge bli brukt.

Men 3. trimester begynner uansett ikke før 28+0. Det blir stas! :-)

Skrevet

Bruk terminkalkulatoren på babyverden!

Den sier at du er 26+2.... (+ 2 eller ikke avhenger om du regner 40 eller 40+2 som et fullgått svangerskap...)

Skrevet

Jeg sa til jordmora hva jeg selv hadde regna ut, og hun sjekka på nytt, og neida, hun mente jeg var 27+1 i går. Menmen, da er jeg vel ikke så langt likevel ;)

Mente ikke 3. trimester, mente 6 fullgåtte mnd :) Så jeg får vel bare vente noen dager til ;D

Skrevet

Hun sa også at det er 14 uker igjen, og hadde jeg vært 27 uker på vei hadde det jo vært bare 13 uker igjen..

Skrevet

hi hi, jaja- de underviser tydeligvis ikke i mattematikk på jordmorskolen =P

selv har jeg skrevet opp ukene på kalenderen på kjøkkenet, på den dagen jeg bytter uke altså- så har jeg kontroll! hehe

Skrevet

.... eller det er mulig hun mente du var 2 dager inne i den 27.uken din- for det er du jo =)

Skrevet

Ja ikke vet jeg :P

Ble bare så forvirra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...