Gå til innhold

Ting på gang:


Ellebettemor

Anbefalte innlegg

I går var jeg på sjekk hos jordmor, og hun estimerte babyen til allerede å veie rundt 3,4-3,5 kg. I går var jeg småkvalm mesteparten av dagen, og hun sa: ''ikke for å skremme deg, men det kan være et første tegn på at ting er på gang''. I dag våknet jeg med litt murring i magen, og det hadde kommet noen dråper blod i trusa og det kom og i do. Jeg kjenner også noen ''stikk'' i underlivet. Jeg ringte for sikkerhets skyld føden på ullevål. De sa at bloddråpene kunne tyde på at ting var på gang, men det kunne også være ungen som prøvde å komme seg nedover (jordmor sa gutten min hadde flyttet seg oppover og var veldig bevegelig). Har en underlig følelse i underlivet, men kjenner ikke noe mer murring i magen eller kvalme.

 

Har termin 22.11, og har vel ikke helt tro på at fødsel skjer i løpet av de neste dagene, men kan neimen ikke utelukke det heller. Har på følelsen at ungen kommer litt før termin denne gangen (hvis ikke det er ønsketenkning?). Hva tror dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Så spennende!!! kan jo høres ut somom at d hvertfall skjer noe hos deg.

Selv venter jeg tvillinger med termin 23 november. Har masse maserier og mensmurringer, men skjer liksom ikke noe mer..temmelig lei nåja..

Blir spennende å se hvem av oss som blir førstemann ut... hehe..

masse lykke til hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da Ellebettemor:-)

Neimenn ikke lett å si om ting er på gang eller ikke, men det kan jo høres litt ut som det. Kanskje vi ikke ser deg på treff til uka? - Du får holde oss oppdatert!

Trodde selv kanskje ting begynte å skje her i forrige uke, med masse vonde sammentrekninger, dårlig mage osv. - akkurat som da lillegutt meldte sin ankomst sist. Men neida, etter det har det vært ingenting, bortsett fra vanlige kynnere, så nå har jeg sluttet å håpe. Sikter meg inn mot at jeg nok skal gå i noen uker enda og at jeg absolutt blir å finne på treffet til uka. Så får alt annet bli en positiv overraskelse:-)

Men som sagt, la oss høre fra deg da:-) Spennende når det begynner å nærme seg fødsel på folket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt dårlig mage også i går, men nå har ting roet seg igjen, så regner ikke med noen fødsel med det første.

 

Men har plutselig fått litt dårlig tid på de siste tingene her hjemme. Har enda igjen å se over hva slags guttetøy vi har her hjemme (skal gjøre det i kveld) og så må jeg vel pakke den berømmelige bagen snart- For ikke å snakke om å søke foreldrepenger fra NAV (jobben legger ut).

 

Av en eller annen grunn tror jeg på en fødsel før termin denne gangen (hvis ikke det er ønsketenkning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskestjerne: Tvillinger kommer jo gjerne før tiden, så det skulle ikke forundre meg om du blir først ute av oss. Skal du føde på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, spennende! :)

 

Barnevaktene våre (mamma og pappa) kommer med toget fra Nordland i morgen kl 22:30, og jeg har vært så stresset for at babyen skal komme før den tid. So far, so good! Om han nå melder sin ankomst i løpet av det kommende døgnet er det direkte dårlig gjort ;)

 

Har vært litt stresset pga at prinsessen kom 10 dager før termin, og nå er det 11 dager til ternin...

 

Enden på visa blir vel at jeg går over termin og at mannen min må tåle besøk av svigers i nærmere 1 mnd. Haha....

 

Lykke til, både til deg og alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en setning fra en jordmor på Ullevål, fra jeg fødte min første, ringende i hodet: '' Pass på at du kommer tidsnok til sykehuset med andre mann''. Dette sa hun pga at det var den første fasen som tok lang tid forrige gang (og den går ofte kjappere med nr 2) mens åpningsfasen og ''trykke''- fasen tok kort tid (totalt ca 2 timer). Forhåpebtligvis rekker vi å ordne både barnevakt og å komme til sykehuset før jeg føder :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg startet riene lørdag morgen kl 06 og søndag kl 13:45 ble prinsessen forløst med sugekopp, så JA -jeg håper virkelig det går kjappere med nr 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen her med vonde stikkinger nederst i magen.Noe mens murringer innimellom i noen dager. Og i dag noe uvell, ellers fin form når det ikke er vondt. Har mens termin 22nov, og ul 29nov.

 

Men er dette rier, eller hva er det? Gjør det seg klart kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vekta til babyen, ligg den jo heilt på gjennomsnittet av fødselsvekta. Det kan jo tyda på at det vert fødsel snart. Men på den andre sida er jo dette svært varierande . . .

Min termin er 5.nov. Eg er kjempeklar og har hatt murringar og stikningar i fleire veker. Trudde sjølv eg skulle få før termin fordi eg aldri kjente noko slikt då eg gjekk gravid med jenta vår på to år. Ser vel ut som om eg må gå nokre dagar over denne gongen også . . .

Rådet mitt er å ikkje forventa å få FØR termin. Då vert ventetida svært dryg om du må venta, om så det bare er dagar, etter termin. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...