Gå til innhold

Snakketrening


Loppelill

Anbefalte innlegg

Her i huset driver vi med snakke trening. Det går fortsatt i: Se lys. Nei den jeg den. Og lignende setninger. Nå har jeg kommet på en måte som kan være litt aktiviserende om ikke annet :) Jeg har laget en egen mappe på dataen med bilder til Leander. Der er det et bilde av Emma, Marte, Bestemor, Kristoffer, Bil, Båt, tog, Hest osv.

 

Siden jeg har dataen på kjøkkenet så sitter han ofte der og ser på bilder på lysbildefremvisning når jeg lager middag. Nå kan han se på bildene "sine" så snakker vi om alt det rare som er på de. Så kan jeg jo bare lage ny mappe med andre bilder når han blir lei av de han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jammen lurt :D Skal jeg også prøve...

 

Edvard er forøvrig veldig flink å snakke nå, det kommer egentlig stortsett bare i setninger.. "Han lik ikke sutta!" sier han når lillebror spytter ut sutten :)

Åsså spør han stadig vekk om å "færa ho bestemor å han bestefar?" Åsså er han begynt å bruke "Du" til andre.. Artig å høre på han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! Bilder og bøker har alltid vært veldig populært her, og da blir det jo til at man snakker om hva som er på bildet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenader syns det er veldig gilt med bildene på dataen. Han har allerede lært noen nye ord. Det greie med å ha det på dataen er at den står på kjøkkenet. Når jeg lager middag er han ofte veldig klengete. Men nå har han noe å være opptatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempe lurt! Tror jeg skal ta med meg det tipset til spesialundervisningen, er en del som trenger og øke ordforådet og da jobber vi ofte med bildekort med ordet skrevet på, men det synes de kan være litt kjedelig...Er ting på data er det alltid mye gøyere!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...