Gå til innhold

Når de tar vannet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hvordan gjør de det sånn rent teknisk? Er 6 dager på overtid og skal til kontroll Onsdag om en uke. Jordmor mente de da kom til å ta vannet for å se om fødselen kom i gang av seg selv. Men glemte jo å spørre om hvordan de faktisk gjorde det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker jeg heller, men min jordmor har også snakket om muligheten for å ta vannet hos meg, for å få igang fødselen før tida.Hun formulerte seg med ordene " med en heklekrok". Litt flåsete sagt, selvsagt, for det er bare en tanke, mange andre muligheter må prøves først, i mitt tillfelle. Så derfor spurte jeg ikke mer nøye. Men ialle fall er det en dings de bruker, da tydeligvis. Hun sa foressten også at vannet kan gå om de undersøker litt hardhent, tøyer i åpningen. Uansett forsto jeg det slik at det må være åpning, da, for å fa tatt vannet.

Ikke mye til hjelp kankje.

Kanskje noen som vet mer... ?

Skrevet

Når de har tatt vannet på meg, så har jeg hatt minst 3cm åpning (de ville ikke før det). Da får de tak i hinnen med den ene hånden og tar "heklekroken" oppi med den andre hånden og punkterer hinnen. Det gjør ikke vondt å ta vannet. Hos meg nå siste gang, var ikke jeg veldig moden, selv om jeg hadde 3cm åpning, og mormunnen var baktil, noe som var vondt da de måtte få tak i den og dra den forover for å kunne nå hinnen i det hele tatt. Akkurat det var ubehagelig, men da de punkterte, var det ikke noe vondt.

Første gangen, så fosset vannet ut med en gang. Merkelig følelse, å ligge der i sengen med vann fossende ut. Neste gang så kom det bare noen dråper, men riene tok seg opp, så de var ganske sikker på at de hadde faktisk tatt vannet. Etter 15-30 minutter, så flyttet barnet litt på seg, og da rant vannet ut.

Håper forklaringen hjelper litt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...