Gå til innhold

PARTY-LEKER til 30 års lag ?? Pleaaase hjelp meg !!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i 30 års lag til min beste venninne og må finne på noen leker eller noe ! Hun holder på med ekstrem sport , og er med på det meste, men jeg kommer ikke på NOEN leker !!! Kan dere hjelpe meg :) ???

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms *høygravid*
Skrevet

Her er et forslag til en selskapslek. Denne går på hukommelse, og det kan gjerne være ganske mange med. Skal prøve å beskrive så godt som mulig.

- En person må være lek-leder, mens resten er deltakere.

- Lederen gir en liten lapp til hver av deltakerene. På denne lappen skal hver deltaker skrive navnet på en person, både fornavn og etternavn. Navnet på den personen man skriver ned må være navnet på en person man regner med at alle i rommet vet hvem er.

- Deltakerene skal ikke vise de andre hva han/hun har skrevet, men lek-lederen samler sammen lappene.

- Lek-lederen krever ro i forsamlingen, og så leser han/hun opp navnene på alle lappene for deltakerene. (Ta en liten pause mellom hvert navn så folk henger med).

- Etter noen sekunder leser lek-lederen opp alle navnene igjen i samme rekkefølge som første gang.

- Så begynner hukommelses testen! Poenget med leken er at man skal prøve å finne ut hvem av deltakerene som har skrevet hvilket navn!

- Deltakeren til høyre for lek-lederen starter. Han/hun sier navnet på en av de andre deltakerene, og hvilket navn han/hun tror denne har skrevet. Den som blir gjette på må bekrefte eller avkrefte om forslaget er riktig.

- Hvis forslaget er riktig for den som gjettet et nytt forsøk, mens den som ble gjettet på er ute av leken. Altså får denne ingen mulighet til å gjette.

- Når den som gjetter, gjetter feil, går turen til personen til høyre for han/henne.

- OBS! Etter at lek-lederen har lest opp navnene på lappene to ganger, skal navnene kun nevnes når noen gjetter. Det er ikke lov å minne hverandre om hvilke navn som er igjen underveis.

På slutten kan det ofte være vanskelig å huske navn, så her er vinneren den som ingen har klart å avsløre.

Håper dette var forstålig :-)

Skrevet

Denne synes i allefall jeg er hysterisk morsom:

Få tak i en kikkert og en planke. Deltakerne skal lukke det ene øyet å bruke kikkerten (feil vei) til å se med. (Da blir alt veldig langt borte...). Så skal man balansere over planken (fot foran fot) uten å tråkke utenfor. Den som klarer det på best tid med færrest feil, vinner. Veldig morsomt å se på... OG gjøre det selv:)

Skrevet

Denne synes jeg er morsom:)

Del inn i 2 lag hvor det ene laget må vente utenfor. Sett opp flasker fulle med vann i en rad bortover gulvet.

Ta inn en deltaker som får se raden med flasker å blir utfordret med bind for øynene å stege over hver enkelt flaske i raden. Når deltageren har fått bindet for øynene, fjerner dere alle flaskene så deltageren kommer til å stege i lufta:)

Når denne er ferdig setter dere flaskene tilbake og tar inn en ny deltager.

Den første deltageren får da se hva som skjedde med h*n selv:)

Vi lo hvertfall masse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...