Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Er nå på dag nr. 2 uten amming av junior. Det har gått kjempefint og uten protester, han var frustrert på slutten fordi det var så lite. Det var omtrent på denne tida jeg fikk råmelk sist, så kan jo ha en sammenheng. Har hatt skikkelig spreng et par ganger i det siste når han har vært hos barnevakt over natta, men nå har jeg ikke spreng i det hele tatt! Var litt bekymret for det, for pumping er vel ikke akkurat anbefalt når man er gravid... Litt rart å ikke ha den kosen om morran, men ikke mange månedene før det er på'n igjen
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, men ikke mens jeg fullammet! Fikk tilbake mensen 10mnd etter fødsel og ble gravid rett etter det. Ammet fortsatt 3 ganger om dagen ved ett år, men nå ved 14mnd er det altså slutt!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har også en på akkurat ett år som jeg sluttet å amme for 1 1/2 mnd siden og vi venter nr 2 i februar. Jeg fikk streng beskjed at jeg måtte slutte sidne jeg fikk vondt i magen hver gang hun ammet og hver gang brystvåretene stimuleres trekker livmor seg. Det har gått kjempe bra og snuppa sover natt igjennom (for det meste) og tar flaska to ganger om dagen. Hun har hatt både flaske og smukk nekt men det har gått bra. Det var nok meg som savnet amming mer enn snuppa, jeg synes det var kos.
to_tette? Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 skjønner ikke at det kan være værre å pumpe enn å amme?? Har tenkt å slutte å amme selv nå, jenta er 16! måneder, og jeg er 14 uker på vei med neste. Tror ikke det kommer til å bli så veldig vanskelig, for nå er ammestunden på kvelden veldig kort, og noen ganger sier hun bæææ (som i æsj, eller bæsj...) og stikker fingrene i munnen. Men vi koser oss fortsatt om morgenen. Har dere noen tips om hvordan man gjør det? Lurer litt på om hun kommer til å få sove om kvelden. Om morgenen er det jo ikke noen sak, bare å dra seg opp av senga og lage mat... Men kommer til å savne å få ligge å slappe av litt før vi står opp!
Charlotte85 Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe.. jeg sluttet rundt ett års dagen til min gutt, og fikk mens bare noen dager etterpå, og noen uker etterpå var jeg jaggu gravid igjen.. så nå er det snart på`n igjen med ny runde med såre pupper og spreng=) Litt rart uten den kosen skriver du, men synes du ikke det er veldig godt også?=) Min hadde faktisk problemer med å drikke vann etterpå.. spytta det rett ut. Det ville han ikke ha.. er jo kanskje ikke så rart for morsmelka er jo veldig søt. Men det har gått bedre etterhvert, men Tine Melk er favoritten nå da.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå