Gå til innhold

Slutt med kirurgisk inngrep!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sykehuset igår,for jeg trodde jeg skulle utføre en abort(kirurgisk)..Men da fikk jeg beskjed om at de hadde sluttet og utføre kirurgiske inngrep der(glaldt haugesund sjukehus) ellers hadde de også sluttet med dette på stavanger u.sjukehus og i bergen.

Så nå gjaldt medisinsk abort for alle,store deler av landet.

Dette grunnet at det ikke skulle være et skille for dem som valgte abort før utgangen av uke 12,og for dem som valgte sen abort.Der de som valgte sen abort ikke kunne velge.(bare medisinsk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det du mener er at nå blir alle "satt i gang" uavhenig om de er før eller etter uke 12? Så du må "føde" uansett?? Hmm. Hørtes rart ut. Fordi du rekker å ta abort før uke 12 så skal du behandles likt som de som ikke "rekker" det? Trodde virkelig ikke at man måtte behandles likt der også. Er vel fordi de mannlige kirugene mener at du ikke skal slippe billig unna med et kirugisk inngrep under narkose da??? Smertefritt med andre ord. Skal være vondt uansett liksom... Huff.

Nå er ikke abort et alternativ for meg uansett, men dette hørtes bare utrolig dumt ut!

Skrevet

Jeg tror ikke at helsevesenet prøver å straffe pasienten med dette.

Det er mer skånsomt for kroppen å ta medisinsk abort og mindre fare for komplikasjoner i ettertid. Så er det vel det at en medisinsk abort koster mye mindre enn en kirurgisk.

Skrevet

HUff, synes dette hørtes helt grusomt ut.

De som velger å ta abort i uke 12 feks, eller uansett hvor langt de er kommet., synes jo ikke dette er noen "koselig " situasjon uansett. Og mange er redde \osv., Og så må de "tvinges" til medisinsk abort!! I uke 10-12 er jo fosteret ganske stort og utviklet også da, og så skal de abortere det ut i våken tilstand. ... Æsjamæi. De får jo sikkert sett fostert også da. De småe uferdige hendene, bena osv.. Tror dette kan føles ganska trauatisk for noen.

Synes absolutt de skal kunne velge selv mellom medisinsk og kirurgisk!

Skrevet

Det er jo faktisk ulovlig i andre land! Det er jo flere jenter som har død pga dette i sverige.. syns det er helt bak mål!

Skrevet

Det er veldig rart ,for man kan ikke ta medisinsk abort etter uke 9 og grensen er jo 12 uker ,merkelig ...Men det er mer skånsomt for kroppen å ta medisinsk abort ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...