Gå til innhold

noen som vet angående seprasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal skilles og skal nå ta ut seperasjon.

Problemet er aner ikke noe om hvordan man går fram er det papirer som skal fylles ut? Vet at vi må til mekling grunnet barna men blir bare meg det da siden han reiser ut av landet. (han er ikke norsk og har bestemt seg for å flytte tilbake.)

Blir ikke noe barnebidrag å hente hos han på noen år fordi han kommer til å bli student.

Men jeg må jo klare meg her med to små barn.

SÅ må jo ordne med seperasjonen slik at jeg kan søke om støtte.

Går hjemme med baby og har jo foreldrepenger ennå, men blir vanskelig å klare allt på bare en inntekt.

SÅ håper jo at jeg skal få allt i orden relativt for slik at jeg ikke faller langt bak på allt.

Han skriver under slik at jeg får fullt foreldre ansvar siden han ikke kommer til å befinne seg i landet. Slik at det ikke oppstår sitvasjoner hvor jeg trenger hans underskrift på ting, og derfor må vente en evighet for at ting må sendes fram og tilbake.

Og noen som vet om jeg har noen sjangse å få hans uker overført til meg (foreldre permisjonen.)

Han kan jo ikke ta dem da han ikke befinner seg i samme land som oss når den tid kommer.

Jeg kommer jo til å søke men noen somvet om det i hele tatt er noen sjangse eller må jeg bare se de som tapt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fylle ut seperasjonspapirer, å sende dem til fylkesmannen i ditt fylke. Papirene finner du enten på politistasjonen eller hos nav.. Når dere har vært separert i et år, må du fylle ut nye papirer, men skilsmissesøknad denne gangen. Hvis du får fullt foreldreansvar, kan du likevel søke om bidrag, du har rett på det uansett.

Men begge må på mekling for at en evt seperasjon skal godkjennes......

Permisjonen vet jeg dessverre ikke noe om..

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...