Glaglagla!! Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Nesten hver eneste dag har jeg mensmurringer og menslignende smerter i magen. Var til ul i går - alt så greit ut, hjertet slo. Men jeg klarer ikke slå meg til ro - hvorfor har jeg så mye murringer og "vondt"...Løper å sjekker hvert 15 minutt...sliiitsomt!!
verdens beste, + en til:) Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 hei! jeg er på 6 uker i dag, har også mensmurringer og smerter i magen. kuter også sjekker hele tiden.... litt nervøs kanskje... men legen sa at det var normalt så må vel bare holde ut:) var det derfor du fikk ul? skulle selv ønske at jeg fikk det bare for å se...
Smiley:) Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Heisan:) Jeg har også litt mesmurringer som derg:) Er 6 uker i dag. Fikk du privat eller ble du henvist til sykehuset??? Jeg kunne tenke meg en privat UL snart........ Spennende dette, og mye "vondter" skal vi nok ha fremover....... Vi får bare slappe av og tenke at alt går fint... Men ikke alltid like lett. Ha en fin dag. Klem
Glaglagla!! Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ble henvist til gynokolog - skulle ta celleprøve. Når jeg nevnte for henne min bekymring for alt mulig tok hun en ul av meg - sånn at jeg kunne puste litt lettere iallefall... Så godt å høre at andre har det som meg. Lykke lykke lykke til - takk for svar.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 jeg var på innvendigul i går 6+3 i går så ikke hjertet. hos gyno pga liten blødning skal tilbake 5 nov å sjekke i gjenn har litt vondt og mens smerter men de sier jo de er normalt for de skjer jo mye i magen nå babyen min var 8 mm lang og 4 mm høy hvor stor var din??
Glaglagla!! Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg så hjertet klart og tydelig.... den målte ikke mer enn 3,4mm - hun tok ikke så veldig nøyaktig måling. Ifølge babyverdens sine sider skal en embryo i uke 6 måle fra 4mm - 8 mm - så vi ligger vel begge innenfor grensen sååå tidlig som vi er. Lykke til!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 åh jeg vil se hjerter:( trodde han så noe i enden men var så lite han ikke kunne si de sikkert... var de hos gyno du var?
Glaglagla!! Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg var hos gyn ja - når ul bildet ble forstørret opp så jeg det veldig tydelig...kunne ikke unngå å se det....men som jeg sa - gyn sa at det er veldig forskjellig om man kan se hjertet eller ikke så tidlig - vent en uke, så skal du se at du ser et sterkt bankende hjerte!!!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 ja de håper jeg virkelig:) åh jeg er like langt som deg... har du noen spesielle sympt?
Glaglagla!! Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2008 Tja, ømme pupper - kvalm av og til, samt trøtt. Så har jeg en del murringer og stikkinger - ......Hva med deg?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 hm halsbrann. litt mens smerter, litt kvame ømme pupper blitt litt større, mne de varierer fra dag til dag om puppene er ømme eller ikke liksom... litt utflod inni mellom.... hm er litt trøtt men ikke så ille.. blir dorligst om kvelden. noen morninger føles de som den j.... fylla syken... er ganske svimmel for tiden også.... he he ja og strekk i magen... ikke bare litt som feiler meg men blir så lykkelig hver gang jeg kjenner et symptom
mortilgutt Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Er 8+2 i dag, og vil PRØVA å beroliga dykk litt....vondt i magen....normalt for livmora skal strekka seg, og det skal senefestne også - kjenner det av og til enno.... At hjarte ikkje slår i veke 6 er HEILT normalt. Var til gyn for ul då eg var 7 veker. Då såg han INGEN TING!!!! Var tilbake 8+1, og då var ein 14 mm liten krabat på plass med eit fullt ut bankande hjarte. Gyn sa det ikkje var ALLTID dei kunne sjå det når ein var 7 veker. Så eg hadde IKKJE uroa meg i veke 6!!!! Ikkje i veke 7 heller no når eg veit det eg veit no!!! Det sikraste teiknet på at du er ravid er alt det "vonde" som skjer i kroppen....menssmerter, kvalme, å vera trøytt og uopplagd, vonde bryst, tett nase, kløe på magen.....har du nokon av desse symptoma (eg har ikkje alle...feks ømme bryst) så kan du slå deg til ro tildess du skal til gyn. Å gå til priv gyn treng du IKKJE henvising frå legen din. Det er berre å bestilla time, men du må nok ut med nokre hundrelappar då (eg veit ikkje kva det kostar), men er du uroleg så hadde eg gladeleg betalt det det kostar. Det er INGEN andre enn du som kan avgjer kva som er rett for deg! Eg håper alt går godt for deg og andre som les dette, og ikkje uroa deg. Det høyrest ut som om du ikkje har grunn til det!! Lukke til og KOS deg før kvalmen set inn for fullt......
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 ville bare si de var snilt å dele de men håper vi ser hjertet neste uke da.. men vist ikke skal jeg prøve å ikke bli deppet for de liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå