Gå til innhold

Halloween :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da er høsten "offisielt" over og det går mot vinter og snø. Ingen har vel egentlig har sagt det, men jeg kjenner det i luften som alle andre. Til helgen er det halloween, dagen vi alle håper å nyte siste rest av høst med tynne klær, lys i en vissen hage og masse "godteri" av diverse slag.

Selv har jeg barnefri denne kvelden, som hver eneste halloween de siste 2 årene...Jeg har jo ikke akkurat mistet barnet i meg, så dette har blitt en liten tradisjon hos oss. Kanskje litt snedig med tanke på at en slik dag opprinnelig er for den litt yngre garde, men så er jo gutten vår forholdsvis liten enda, og gleder seg stort over å få kle seg ut med mormor. Jeg har store planer om å gjenta suksessen fra ifjor, selv om jeg dette året stiller med en noe mer moderne variant av knask eller knep.

I år har jeg nemlig fått med meg en trofast venn, på min usedvanlig festlige ide, som jeg har kalt noe så originalt som: "Hallovin". Denne moderniserte utgaven av knask eller knep gir deg to valgmuligheter. Hvilken du velger avhenger litt av helse, økonomi og livssyn. Variant nr 1 er tilpasset deg med stor giverglede, og/eller du som anser din økonomi som hakket over gjennomsnittet. Denne varianten vil nok hos de fleste oppegående mennesker bli møtt med åpne armer. Velger du variant nr 1 av "Hallovin", innebærer dette at du går fra dør til dør i et litt spøkefullt kostyme. Medbrakt er en stor dunk med vin, og den skal helst være av god kvalitet. Du ringer på døren akkurat som ved vanlig knask eller knep, men når døren åpnes( forhåpentligvis av en voksen), roper du de magiske ordene. Deretter skjenker du vedkommende et stort glass deilig vin, som den gode samaritan du er, på en slik grøsselig høst-snart vinter- kveld. Dersom en "ikke-voksen" skulle komme til å åpne døren, er det best å satse på et høylytt og skremmende "bøøøø" før du legger på sprang i den retning du kom fra. Om noen skulle observere rampestreken din, og hvor du bor, gjør det ingenting denne dagen. Det er det som er så flott med halloween.

Variant nr 2 står fortsatt uprøvd, men etter all sannsynlighet settes den til livs i år. Dette er et godt alternativ for de med litt mindre penger i sekken og/eller de som helst vil holde drikkevarene sine for seg selv....Prosedyren er like enkel, men blir nok ikke like god mottatt som overnevnte..: Du ringer på døren som vanlig, og når den åpnes kjører du på med samme utsagn som i variant nr 1. Den store forskjellen er at du denne gang ikke tilbyr noe vin. Tvert imot, du ser isteden spørrende på personen i døråpningen. Sjangsen for at spørsmålet ikke blir oppfattet riktig er stor, og du har derfor et " Det er kaldt ute og svært synd på meg, jeg er fattig og tørst" -blikk på lur. Denne gang vil du altså ikke spandere vin, du vil bli spandert på. Av empatiske mennesker skal ikke det være så vanskelig å forstå at noe å "varme seg på" trengs, når gradestokken pluttselig har beveget seg under frysepunktet. Jeg mener ihvertfall selv, at dersom du følger oppskriften riktig, vil utsiktene for kvelden være ganske lovende. Og bor du i et nabolag med likesinnede, er sannsynligheten stor for at du ved kveldens slutt kryper bortgjennom nabolaget med litt annet enn non-stop og knallharde karameller i sekken.

Da gjenstår det bare å ønske alle sammen lykke til med årets iskalde innhøsting. Ha en fortreffelig aften og en spøøøkefull halloween! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe du ikke ringer på hos en tørrlagt alkoholiker da...

Skrevet

Æsj, det værste som da kan skje er vel at man får døra i trynet? Tørrlagte alkoholikere møter store utfordringer hver eneste dag de vetdu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...