Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Dette er rein og uforfalska reklame for den beste norske barneboka jeg har funnet på mange år, siden den ikke er standardsortiment i bokhandelen regner jeg med at den selger mindre enn den fortjener. Boka heter Umbrakomonsteret, er skrevet av Ingvild H. Rishøi og tegnet av Inga Sætre ("Møkkajentene"), og handler om ei jente som stikker fra mamman sin på IKEA fordi mamma sier de ikke har tid til ballrommet. Så da blir jenta alene på IKEA om natten, og møter det usedvanlig skumle Umbrakomonsteret. Lest den fra fire år her i huset, stor suksess, særlig siden vi lagde stort opplegg om første lesing - dro til IKEA og lot ungen velge seg en sofa i sofa-avdelinge å sitte og lese i. Språklig leiken, fantastiske tegninger. Egentlig burde IKEA selge den. Men det gjør de ikke, derimot bestiller Notabene den inn på noen dager. Årets julegavetips (og den er strålende underholdning for voksne også, som kjenner igjen både gode og mindre gode IKEA-opplevelser i de rabulistiske tegningene). Nå har jeg gjort årets gode gjerning, håper nissen merket seg det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 flott tips:-) (jeg er overbevist om at nissen digger deg, sån generelt sett)
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg håper det, for jeg digger jul, det er bare det der "være snill fra jul til jul" jeg sliter litt med. I desember er jeg engleaktig.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Åh, den SKAL kjøpes, tviler på 2åringen har like stor glede av den som mor ennå, men far i huset er panisk livredd IKEA, nå får han en grunn! Haha...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 jeg ga opp "være snill fra jul til jul" etter at nissen stoppet og dukke opp. nå rytes det om at han kommer til og være her anden vært år, men det gjør vel at jeg må være snill i 2 år... og det blir for mye forlangt. men til gjengjeld er jeg fryktlig flink til å kjøpe gaver til meg selv da. har kjøpt meg julegardiner og juleduk :-) også vurderer jeg om det er på tide med julesengetøy.. hm..
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Da kjøper du den til far! Jeg har faktisk gitt den til div barnløse venninner med aktivt IKEA-forhold.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 mortilgunnar; julesengetøy er undervurdert - hr man det og i tillegg stryker det før man legger det på så er det nesten så man har gjort opp for alt man ikke har gjort resten av året (dobbeltåret) og man føler seg eksepsjonelt engle- og husmoraktig :oD *har selvsagt julesengetøy*
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er sikker på at du kommer langt med juleduk og gardiner og så en strategisk plassert tallerken nissegrøt, samt litt desembersnillhet annethvert år. Tror nissen er grei sånn.
viktorogmilla Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Den har jeg lest anmeldelse av, men glemmer selvfølgelig sånt med en gang. Skal nå skrive opp tittelen. Høres ut som en gave jeg kan gi til flere i år. Takk for tips!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 hehe... det er bra du er på mitt parti i denne saken :-) har nemlig 3 kasser med julepynt og 1 pose julekuler og 1 pose duker og gardiner... hehe... så vær gang jeg kjøper noe juleaktig så får jeg stygge kommentarer,... hehe
Intimnissefar Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 yes! takk for godt tips :-) vi er en IKEA familie og boken skal googles NÅh.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Veldig beroligende at det er andre som egt må ha et eget skap bare til julepynt, mortilgunnar. Og det er faktisk det eneste skapet det er orden i, siden det er begrensa hvor ofte man må inn der. Julepynt teller på pluss-sida i nissens regnskap, dessuten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå