TreHjerter Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Både dere som feirer og dere som ikke liker "høytiden"? Jeg er ikke så overbegeistret for den amerikanske "feiringen" vi blir mer og mer pålagt, men kan heller ikke overse dagen da 6-åringen synes dette er veldig spennende og har snakket om det i flere uker allerede, planlagt hva han skal ha på seg osv... Synes det blir feil og bare late som dagen ikke eksisterer da... Så jeg har bedt en venninne og hennes barn på besøk, så gjør vi noe hyggelig sammen og kanskje jeg pynter med litt Halloween-stæsj, og 6-åringene kan kle seg ut om de vil. Hva gjør dere?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Ikke planlagt noe, og ikke begeistret for feiringen (ikke fordi jeg har så vondt av å gi bort snop, men greia bak og hvordan det utarter seg i mange tilfeller). Blir nok å skru av utelyset, koble ut ringeklokka og benke oss foran gullrekka, kjedelige og etablerte som vi er, hehe. Og ikke minst trøtte etter ei travel uke.
FanteGuri Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Foreløpig feirer vi ikke Halloween noe særlig, men har et lite gresskar som jeg tenner lys i, samt at naboen bruker å henge opp spøkelse over døra, spiller skummel musikk osv. (han er fra Canada). Hører ungdommene i byen har store planer for fredagskvelden, det skal være flere Halloween-fester.. Sikkert morro for de!
viktorogmilla Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Inntil barna insisterer på å feire Halloween, kommer vi til å la hele greia forbigå i stillhet. Har ikke sansen i det hele tatt, men regner med vi må la oss rive med om noen år. Inntil da, skal jeg nyte at jeg slipper:)
Heira☆ Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg for min del, har lyst til å slå av lyse og stenge av ringeklokka. Gutten våres er såpass liten ennå, så han bryr seg ikke om halloween. Jeg synes hele greia er bare tull. Tigging etter godterier! Julebukker er sååå mye kosligere, når de står på trappa og synger julesanger. Synes de "fortjener" litt godt for det. Men når unga står på trappa og sier "knask eller knep" (høres forresten skikkelig dumt ut på norsk) er ikke akkurat givergleden så veldig stor.... Så jeg får vel komme meg i butikken å kjøpe no snop, så jeg er klar. For av erfaring, så hjelper det ikke skru av klokka, for da bare begynner de å banke i døra. For snop SKAL de ha! De veit jo vi er hjemme, for vi har en liten gutt....
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 da skruer vi av utelys og ringeklokken!! setter oss godt til rette i sofaen og ser på "gullrekka":D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå