Gå til innhold

Sukkerhysteri!


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helt enig, det er litt for mye av det gode. En har jo dårlig samvittighet en måned, om en lager vafler til ungene en dag. Vår får ikke saft annet en på lørdag, og godteri bare den dagen. Det blir kanskje litt mye nugatti ol til tider. Men alt i alt så syns jeg det er ganske bra her.... Men jeg må si at jeg ser stadig unger som eter is og godteri midt i uka. Litt fokus er sikkert bra, men det blir kanskje litt mye....

 

Var foresten mange oppskrifter der ja. Må sjekke ut de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du! Nå har vi vært veldig tilbakeholdne med sukker og godis til Linea, men det er egentlig av mer egoistiske grunner. Så lenge hun ikke vet om disse tingene så kan vi liksom spise det når det passer oss. ;)

 

Men digger oppskrifter som virker lette... Pizzasnurrer skal lages og puttes i fryseren en av de nærmeste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i det de sier i denne artikkelen, det er faktisk vanvittig mange dager der ungene får godis, brus og diverse. En vanlig uke kan man jo fort komme opp i minst tre-fire dager med brus og diverse, pga bursdager i barnehager, hos venner, hos familie, på besøk hos noen blir de gjerne servert dette, en kjeks i ny og ne, lørdagsgodis, halloweenfering, dåp, besteforeldrene i seg selv er jo en eneste lang sukker-runde, oldeforeldrene osv, for ikke å glemme at her i barnehagen har de syltetøy, og jeg syns nesten de automatisk spør ungene om de vil ha syltetøy.....

Jeg er faktisk litt redd for dette, jeg har mye diabetes i min familie og selv er jeg i faresonen, overvektig er jeg også, fordi jeg ikke lærte godt kosthold før jeg var voksen.

Tror nok, som dere, at de fleste foreldre har godt kosthold for sine barn, men det er jo ganske mange anledninger de ikke helt rår over (hvis man ikke vil bli kjent som "Nazi-foreldrene" da..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke uenig det som står der, men tror at med så mye fokus på sukker så får unger (og oss voksne) et unaturlig forhold til sukker....Alt med måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...