Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Når det gjelder soldater i Kongo(og en del andre soldater...) Syns de burde bli kastrert og kuttet hendene av. Menn som voldtar kvinner og barn fortjener en barbarisk behandling. Er det noen av de som ikke gjør det er de passive vitner. Vet jo utifra diverse eksperimenter og feks amrikanske soldater hvordan gruppementaliteten får mennesker til å gjøre de grusomste ting. Jeg bryr meg ikke om bakgrunnen deres, jeg driter i at de får reprimander fra soldatkollegaer om de gjør motstand. Mennesker som lar dette skje fortjener ikke livet! (Denne linken er sterk kost, bare så du er advart.) http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2732362.ece
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Er du rasist hater du alle mennesker som har ulik farge som deg. Så jeg vil ikke kalle deg for en rasist. Jeg er ening i utsagnet ditt, for jeg går ut i fra at du støtter kvinnene og barna i denne saken. Selv for store kulturforskjeller og kvinnesyn burde jo disse mennene og soldatene ha et snev av empati og fortståelse av hva de gjør uansett hva slags "massesuggesjon" de er blitt utsatt for! Syns krigen i kongo er forkastelig. Er så rystet over det som foregår at jeg vet ikke hva jeg skal si!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Amerikanere i Vietnam gjorde tilsvarende.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Da er ikke jeg rasist selv om alle sier det. Jeg hater ikke alle mennesker med ulik farge som meg, kun de fra midtøsten. Negere liker jeg heller ikke så godt. Men mennesker fra f.eks japan har jeg ingenting i mot.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 HI her. Nei jeg er ikke en rasist=) Var bare litt innspiret av diverse innlegg her om dagene. Tror vel egnetlig endel som kommer med rasistiske utsagn er sinte og opprørte over ting man opplever og hører om. Fremmedfrykt var et godt ord, men er vel egentlig litt for slitt. Mange blir provoserte og kommer med krassere utsagn enn de kanskje kan stå inne for. Når det gjelder massesuggesjon tror jeg desverre at mennesker er alt for like, enten det dreier seg om soldater fra Kongo, amerikanske soldater eller norske...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Og jeg er heller ikke rasist. Prøver bare å vise hvor dumt innlegget til anonym 9:42 er. Selvfølgelig er man rasist selv om man ikke hater ALLE rasegrupper. Det holder med å hate en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå