Gå til innhold

Det skjer ting på soverommet mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå helt seriøs og vet ikke helt hva dette her er..

Men saken er at senga mi flytter på seg. Og det er ikke mens jeg sover altså!

Har liksom ikke tenkt stort over det, men flyttet senga tilbake til veggen hver kveld, men i går så fikk jeg såvidt opp døra inn til soverommet fordi senga mi sto 30 cm ut fra veggen!!!!

Og den gjorde virkelig ikke det da jeg sto opp tidligere på dagen eller da jeg kledde på meg etter dusjen i går kveld. Blir en smule betenkt her for huset føles veldig stille som om det ikke skjer en skitt her i hele tatt.

men dette med at sengen min flytter på seg er temmelig spooky..

Noen som har vært med på dette her før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj nå fikk jeg en skikkelig ekkel følelse. Nei har heldigvis ikke opplevd dette. Du kan jo prøve å flytte sengen selv, sette den anderledes.

Kan det være gulvet heller litt der sengen står, og at grunnen til at den ikke sklir når du sover i den er fordi du holder den på plass med tyngden.

Eller så er det kanskje andre makter enn hva jeg kan forklare. Kanskje du skal melde deg på åndenes makt, hihi,....

Nei, huff dette hørtes kjempe ekkelt ut. Jeg hadde blitt redd og er glad det ikke er meg det skjer hos.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Det er litt rart da.. Husker e så et program Most haunted,der var det en seng som flytta på seg selv,veldig sakte..de hadde filma det også. Ikke det at e mener at det spøker altså. Men er jo merkelig da..kanskje det er noe vibrasjoner som gjør det?

Skrevet

Det spøker i huset til faren min..

Har skjedd masse der i det siste som det ikke er en logisk forklaring på..

Hunden har blitt stengt inne på kottet, glass har blitt kastet i veggen på natta, tv ì stua slår seg på... er masse mere oxo

Skrevet

Gulvet heller, huset heller, små jordskjelv du ikke merker (ganske vanlig). Finnes alltid en forklaring. Som IKKE innvolverer det overnaturlige. Bare svake, kunnskapsløse sjeler tror på sånt.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe 'svake kunnskapsløse sjeler'...er heller du som har et snevert syn,er du virkelig så naiv at du bare tror det som er rett forann nesa di? E har sett gjenferd face to face,Samme har familien. Du skal være glad for at du ik har opplevd noe!

Skrevet

At du har null kunnskap om hjernens biokjemi samt psykologi oser lang vei av innlegget ditt, Tiril. De aller fleste ufoer og spøkelser etc er "sett" av folk med lav eller ingen utdannelse... Røyker du, he-he?

Ja, jeg har fordommer mot lavt utdannede. Men det burde heller kalles forestillinger basert på fakta (at flest lavtutdannede tror på spøkelser etc er faktisk fakta!). Det snevre er å ikke basere seg på vitenskap og kunnskap, men derimot hengi seg til synsing og "tro".

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vet du,den diskusjonen der kan du ta med deg selv. Kom tilbake når du opplever noe! Men selvfølgelig du kommer bare til å tro at det er en 'bio-kjemisk reaksjon'. Siden du henger deg sånn opp idet,så har e faktisk høgskole utdannelse. Tro det du vil..

Skrevet

Jeg ser det er anonyme her inne som fortsatt ikke har lært seg at: Hovmod står for fall...

Skrevet

Ser ut som om du kommenterer ditt eget innlegg, anonym?

Høgskoleutdannelse er forresten bare leke-skole.

Skrevet

Hva jobber du med 10.31?

Jeg er psykolog,og synes innlegget ditt var lite passende og ukorrekt.

Hvis du har en høy utdannelse,med kunnskaper om hvordan hjernen/kroppen fungerer.Da vet du veldig godt hvor usikker vitenskapen er på forskjellige spm,mye teorier,mye har vi funnet ut,men enda en lang vei å gå.

Skrevet

Det er et stort antall lettere (relativt ufarlige) eller tyngre ubalanser (epileptiske lette eller tyngre anfall) i hjernens biokjemi som fører til sansebedrag og hallusinasjoner, ja. Ny forskning avdekker at de mirakler og synsbedrag folk har (også de i bibelen) har helt konkrete forklaringsmodeller. Det finnes i tillegg gode psykologiske forklaringer på hvorfor noen mennesker er tilbøyelige til å se spøkelser etc (eller har behov for å se det).

Skrevet

" Jeg velger å tro på spøkelser slik at de ikke vil finne det for godt å måtte besvise sin eksistens til meg".

Hehe.. synes den setningen er litt genial..

Har aldri opplevn noe, men tror på det overnaturlige.

Prøv å flytt senga, og se om det hjelper..

Skrevet

Selvsagt finnes det ting man ennå ikke kan forklare. Bare en idiot ville mene noe annet. Er en grunn til at forskning bedrives: man søker svar på det man ikke vet. Stadig nye svar og teorier dukker opp, slik har det vært i vitenskapen minst siden Opplysningstidens start (eller moderniteten). Verden går framover (på noen punkter hvertfall). Men det er naivt å tenke at det vi ennå ikke kan forklare er noe "overnaturlig". Det vi ikke kan forklare er kun indikasjon på at her gjenstår mer arbeid!

Skrevet

Ja her inne er det en evig konkurranse om hvem som er smartes og har høyest utdanning.

Det merkelige er at de som skryter av at de er så høyt utdannet( noe som blir viktigere og viktigere i samfunnet ettersom årene går), er de som er flinkest til å dømme andre. Det viser seg altså at jeg har rett i min påstand om at samfunnet mister de som virkelig har noe å bidre med, til fordel for "puggere", som får sine jobber på grunnlag av gode faglige kunnskaper. Hva med litt menneskelig kunnskap? Sosiale antenner? Innsikt og empati? Sympati? LIVSERFARING? Det er sannelig ikke rart det kryr av dårlige leger og advokater m.m der ute!!!!!

Og jeg vet godt hva jeg snakker om.

Skrevet

Dette var en pussig tråd!

Jeg er nok tilbøyelig til å være enig med anonym som skriver at det vi ennå ikke kan forklare kun betyr at her gjenstår mer arbeid (men hun ordlegger seg nok litt sterkere enn jeg ville gjort).

Ellers så kan man godt være litt ydmyk selv om man har høy utdannelse - enig med lille månen der. Vi trenger empati og erfaring etc. Men disse kvalitetene, lille måne, fordrer også sakskunnskap og faktaorientering for å bli vel anvendt. Og at vi plutselig kan trekke konklusjoner om at det er såkallte "puggere" som står for den vitenskapelig virksomheten, som anonym over refererte til, det synes jeg er å overdrive.

For øvrig har jeg alltid funnet det en smule kuriøst at noen ser spøkelser. Må si jeg ikke klarer å oppdrive en enorm interesse for det området. Men jeg vil ikke underslå at det kan ha en viss underholdningsverdi, he-he.

Jeg betviler ikke at noen opplever ting som vanskelig lar seg forklare. Selvsagt finnes fenomener vi ikke har gode vitenskapelige forklaringer på! Men at de som opplever sånt da "forklarer" det med spøkelser o.l. vil nok ikke jeg godta som forklaring god nok. Noen ganger kan det også se ut til at noen har mer "anlegg" enn andre for å se overnaturlige ting.

Men dere spøkelses-interesserte:

Har dere ikke interesse for å skaffe dere kunnskap om sanseapparatet og hjernen også? Skulle jeg ha interessert meg for dette området så ville jeg nok ha startet der...

Skrevet

Hei HI! :)

Du får holde oss litt oppdatert om det skjer noe mer med sengen da! Og om du finner ut av hva det kan være :)

Skrevet

HI her nå.

Jøsses som denne tråden har tatt av da.. Det var jo ment for å få seriøse forslag om kanskje stråling i bakken, bevegelser fra fly, vei etc om dette kunne flytte sengen min.

Og det merkelige er jo at dette skjer på dagtid og ikke når jeg sover i den. Kanksje tynden min holder sengen på plass??

Vet neimen ikke jeg dere, men ett eller annet flytter på sengen når jeg ikke er på soverommet. Ikke hver dag, men i alle fall en 3-5 dager i uken. I går bare toppet det seg ved at jeg nesten ikke kom inn på soverommet mitt..

VIL så inderlig gjerne at dette har en naturtlig forklaring, men jeg skjønner bare ikke hvordan!

Skrevet

Kanskje du kan høre med naboer e.l. om de opplever det samme? Kanskje de har forklaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...