Zitro Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Kom ditt med sønnen min på tirsdag.... 40 i feber, dårlig almentilstand og stygg hoste. Tok crp prøve, den var 60, og positiv strep.prøve... Ulyd på begge lungene hadde han også. MEN... da den prøven ble positiv så ble det ikke tatt en ny en for å sende inn til dyrkning. Dette har alltid skjedd meg når jeg har hatt positiv strep.prøve. Gutten min er også astmabarn, så jeg synes det var merkelig at han ikke ble henvist til røngten for å utelukke eventuell lungebetennelse... Han er jo bare 3 år, og en eventuell forrverring av sykdomsbildet for han nå kan bety sykehusinnleggelse pga astmaen... Men vi ble bare sendt hjem igjen, men en resept på antibiotika. Dette var en vikarlege, han snakket nesten ikke norsk så jeg tror ikke han forstod så mye av hva jeg sa...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Oi, 40 i feber +++, så sender legen dere bare hjem igjen med resept??? Dette hadde jeg nok tatt opp med legekontoret mitt ja, greitt nok at han var vikarlege og kanskje ikke kjente til gutten din sin astma- men; hvis han snakket så dårlig norsk som du sier, så er det fullt mulig at han rett og slett "feilbehandlet" pga språkvansker, og det skal ikke skje!!! Hva om gutten din blir innlagt nå da, pga dette?? Hadde jeg vært vikarlege, ville ikke jeg hadde dette på samvittigheten min.. Synes virkelig du skal gi tilbakemelding på dette til legekontoret, Sender god-bedringklem til dere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå