Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er i en situasjon som jeg vet andre også er i.Og det er at det blir rene krigen hvis jeg går ned til nav og ber om regulering av bidraget. Blir ikke krig på nav,men med pappan til barnet. Han har nå betalt 1260 kr i mange år,mens egentlig så skal han betale over 4000 kr. Jeg orker ikke ta kampen,for nå er det endelig litt rolig rundt psykopaten og jeg får være i fred. Skulle ønske de kunne regulere alle jevnt hvert år jeg,så slapp vi å få så mye leven. Sånn kort innpå,så synes jeg at over 4000 kr er sykt mye og kan ikke skjønne at et bidrag skal være SÅ høyt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Trodde de gjorde det. Jeg fikk nå allefall brev i posten for ikke så lenge siden at jeg måtte dokumenter inntekten min. Men det kan jo kanskje være for at han har fått ny samboer og barn med henne. Eller er det noe de eventuelt har bedt om??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Det kan være noe de har bedt om ja......Siden de har fått barn..... Her har ikke nav regulert noe som helst på 8 år ivertfall.....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, helt enig HI. Det hadde vært så greit for "husfreden" at NAV bare gjorde det. Og jeg tror også det hadde hjulpet begge veier på å betale riktig bidrag. For de gjør ikke det. Og hos deg, NN08:35, så er det nok barnefar som har søkt om endring pga nytt barn.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 4000 kan da ikke være riktig for ett barn..? Da har vel ikke du inntekt, og han har ikke samvær? Hvor gammelt er barnet ditt? Synes ordningen er grei jeg. Målsetningen er jo at flest mulig blir enige seg i mellom. Og om man ikke blir det, kan man kreve å få det endret. Ser du ikke vil det, men.. Tenk på alle ressursene/skattepengene som går med på å skulle sjekke opp inntekten til alle bidragsmottakere/pliktige hvert år..Og mest sannsynlig bare et fåtall som ville blitt endret..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 4175,- får jeg opp. Jeg har lav inntekt og han har vanlig samvær med annenhver helg,ferier osv.... Når man har vært i forhold som har medført psykisk terror så gjør man ikke det helt store ut av navs opplegg,sålenge det er fred i huset jeg bor i....... Jeg er ikke hevngjerig,men synes han slipper LITT vel billig unna. Han har ikke barnet noe mer enn det han må og har jevnt unnskyldninger for at barnet ikke skal dit.....
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 kjærsten min får papirer hver sept hvor han må levere inn intektspapirer, er ikke noe han ber om selv da.. men mulig fordi han ikke er norsk statsborger...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 hvert år regulerer de bidraget, men ikke etter intektene til foreldrene, men etter hvor mye mer det koster å ha ett barn i år en i fjor. i forhold til økte matvarepriser osv. jeg tror mitt barn kostet 60 kr mer i år en i fjor.. hehe men jeg er enig i at bidraget burde bli regnet om vert år, (for det kan jo ikke koste så mye og sende ut bevet om at man må sende inn opplysninger og fatte et vetak) det burde i det minste bli omgjort etter alder. for når barnet blir 5 og 11 tror jeg, så øker jo bidragsummen en god del fordi da koster barna mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå