Gå til innhold

10 MND OG IKKE ÉN ENESTE TANN!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fler som har barn med sen tannutbrudd?? syns det er tar unormalt lang tid.

har hørt, jo eldre de blir jo vondere gjør det. fordi gommene er ikke så mye lenger. sant??

stakkars nutta mi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min fikk ikke tenner før hun var 11 mnd. Og det gikk faktisk helt fint, tror ikke hun hadde vondere enn andre barn..

Skrevet

Min sønn fikk sin første tann i en alder av-joda- 15 mnd. Også kom de andre sakte men sikkert etter det. (Det var liksom ikke slik at da han først fikk en, så kom alle "poppende" opp;)) Og jeg var på helsestasjonen, og det er normalt at noen unger får tenner senere enn andre, men begynner de å runde 2 år uten at en tan har dukket opp er det på tide med et tannlegebesøk. Og siden du nevner det med smerter, jeg hadde også hørt det samme som deg, jo senere jo vondere - men gutten min har faktisk ikke vist et eneste smertetegn på tannframbrudd. Ingen feber, forkjølelse, dårlig mage heller - bare tenner;)

Skrevet

Den yngste hos meg fikk ikke tenner før hun var passert 11 mnd. :o)

Gjest 5 andre
Skrevet

Snuppa her er 11 1/2 mnd, og er velsignet tannløs. Ikke noe å bekymre seg for :) Er så søt med sitt tannløse smil att....

Skrevet

Lurt på det samme jeg også... Har en gutt på 10 mnd og ikke noen tenner.. Men har vært sånne riskorn der helt fra han var 4 mnd, så regnet jo nesten med at han skulle få en eller to tenner før han ble 10 mnd..

Skrevet

Jeg fikk ikke min første tann før jeg var 1 år. Har kjempesterke tenner,og har ikke hatt et eneste hull. 6års jekslene fikk jeg når jeg var 13 år. Hehe

Skrevet

Hehe, jentene våre har fått sin første tann ca en uke før de ble 1 år. Etter det har de kommet relativt raskt. Ingen av dem har reagert i det hele tatt på at det har kommet tenner. Vi har ikke merket noen endring i oppførsel, sutring etc.

Vi merket faktisk ikke at de holdt på å få tenner før det "plinget" i glasset når de drakk:)

Tannlegen vår sier i alle fall at det med at det er vondere jo eldre barnet er, er en myte. Han mener derimot at de som får tenner sent har sterkere tenner, men det kan vel også variere...

Skrevet

håper hun ikke får det vondt.....

det er det vel kansje ikke så unormalt da, å ikke ha tenner ennå.

trodde det var litt sånn arvelig jeg, at siden mannen min og jeg fikk tenner da vi var 8 mnd så ville hun få det. men, neida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...