Gå til innhold

Innbillt svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mista for vel 2 mnd siden nå.

Har hatt en mens, som jeg fikk igjen etter 40 dager. Den varte veldig kort, kun 2 dager, å i ettertid av den mensne kom det enten litt brunt eller litt rødt på papiret, men ikke sånn at man kunne kalle det fortsatt mensen. Nå venter jeg på min andre mens etter sist, å nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

I går kveld så rev det i sidene(ligamentene)når jeg snudde meg i senga, jeg synst selv magen hadde samme antydning til kul som den hadde når jeg mista, det stikker i brystvortene, jeg er konstant tett i nesen, veldig rart humør, kjempe glad i et sekund, sint i neste, for å gråte etter det.Har vært super trøtt som nå har gått over,nå føler jeg jeg meg forsåvidt ganske uthvilt. Har ikke metallsmak i munnen, men rar bismak vet ikke helt hvordan jeg skal forklare den. Har hatt antydning til halsbrann, noe jeg ikke hadde med vårt første barn, jeg har ikke spreng i tennene, som jeg hadde i forrige svangerskap. Jeg har tatt test men den var negativ, men jeg ville tro at om jeg hadde blitt gravid forrige syklus så selv om mensen kom sist så ville den slått ut positivt om jeg var gravid nå selv om jeg testa over en uke før IKM.

Å sist men ikke minst, er det ikke sånn at man går rundt å føler at mensen skal komme når man er gravid? Jeg gjør da vitterlig ikke det nå, jeg føler ikke at mensen er like rundt hjørnet.

Kan kroppe innbille seg at den er gravid? Iforhold til at jeg mista sist å sånn så tenker jeg at det er mye som kan skje inni en kropp og jeg er i fullstendig kaos :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg - du har det helt som meg og dette er bare ikke moro! MA i september. Jeg har alle symptomer nå igjen, er fem uker og noen dager etter IKM, og testet negativet idag tidlig Skjønner ikke at det er mulig, kroppen min sier meg at den er gravid, men testen sier noe annet. Vært hos akkumpunktør i dag tidlig også, som sier at pulsen tilsier at jeg er gravid, og livmoren min tror tydeligvis det. Hun sa at det er mulig med innbilt svangerskap etter abort. Så det kan være tilfellet hos deg. Men hun sa at en bør ta en blodprøve for å få det bekreftet. Det er nå min plan nå. Lykke lykke til - dette her er veldig frustrerende. Jeg er så lei av å ha symptomer som kanskje er til ingen nytte.

Skrevet

Ja det er ikke lett, så jeg føler med deg. Men jeg VET at hcgnivået mitt sank som det skulle etter at jeg mista. Jeg var til sjekk 14 dager etter at jeg mista med både blodprøve og ul å alt var som det skulle. Livmoren var tilbake der den skulle være, å hcgnivå på under 3 tror jeg(noen som skulle tilsi at det ikke var levend vev eller noe sånt igjen)

Så jeg aner ikke. Har ikke kjøpt noen flere tester heller ,vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Var jo innom apoteket i dag, å å spurte om den testen som hadde 3 vannrette streker(den over og under var veldig svak men dog) hun mente at jeg ikke trengte å ta noen ny test fordi testen vistes normal senere når jeg så på den, ca 1 time etterpå. Men sitter med telefonnummer til produsentenen å lurer på om jeg skal ringe da....

Skrevet

Min kropp er også ferdig med sist graviditet - sjekket både hcg og livmor i etterkant. Men nå har jeg vært på Furst medisinske lab og tatt blodprøve og får svar i løpet av dagen. Kostet meg bare førti kroner, og da får jeg endelig svar. Er det hcg nivår her, er jeg gravid på nytt, er det ikke det er de innbildt svangerskap, noe som er der rarerste jeg har hørt om, og da er det rett til akkumpunkør for å få igang en superblødning slik at kroppen nullstillen. Det er nå min plan. Ønsker deg lykke lykke til - tester er til å bli gal av! Og symptomer også. I neste liv blir jeg mann!

Skrevet

Bare dro du dit uten henvisning? På furst altså? Det lurer jeg på om jeg ikke skal ta å gjør. Er spent på svaret ditt da, når skal du ringe å høre?

Skrevet

Duh, hva er dine tegn på at du er gravid?

Skrevet

Du må ha henvisning, men det fikk jeg ved å ringe til fastlegen min (som alltid er superopptatt, så å få time og sånt er helt håpløst). Fikk han til å fakse meg henvisning, det er tross alt bare en blodprøve, så det gjorde han raskt. Trenger ikke time på furst, bare å møte opp, tok ti minutter som sagt. Fantastisk greit system.

Mine symptomer, ja;

Jeg har stikkinger i livmoren hele tiden, og føler at jeg stadig skal få mensen men skjønner at det ikke er noe ordentlig på gang. Dette er det mest innlysende tegnet. Det kjennes altså helt likt som sist, det er det som er så mystisk.

Jeg er sinnsykt trett midt på dagen.

Jeg har helt latterlig overfølsom luktesans (hadde ikke det sist).

Jeg har ømme bryster - kommer og går.

Generelt ikke i form.....og jeg kjenner pulsen i livmoren dag og natt HELE tiden....

Og så sier altså cb at her er det ikke noe hcg å måle. Skjønner meg ikke på noe som helst, jeg. Men jeg ringer i ettermiddag for svar, så får du update i morgen. Det er sikkert negativt, forbredt på det, men da skal jeg få orden på sakene, altså! Og det gleder jeg meg rett og slett til.

Skrevet

Så spennende, gleder meg til oppdatering. Du høres da gravid ut ja. Hvor langt sånn ca er du på vei tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...