Gå til innhold

Til alle som kritiserer somaliere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ikke for å forsvare det som skjedde i Oslo,- men..

Nå har vi i Kongo muligens tidenes verste opprør på gang....Kongo blir ansett som det verste land i verden å bo i just nu....Tusener er drevet på flukt og folk, barn, kvinner, eldre, syke, blir slaktet ned, mishandlet, you name it i hopetall HVER dag HELE tiden....Om noen år vil "restene" fra dette opprøre meget sannsynlig trekke mot oss og Norge i Håp om en bedre fremtid...Hva om vi allerede NÅ starter å jobbe med å unngå at konflikten vokser seg større, gi folk hjelp til å komme seg hjem, starte på nytt og se en mulighet i en fremtid i Kongo? Kan hende det koster oss noen kroner, men er et ikke verdt det hvis vi unngår skjebner som knivstikkeren i Oslo????

Men neida, må ikke gi u-hjelp, eller hjelpe folk i Uland,-må tenke på de i Norge først......... Er ikke det akkurat det vi indirekt gjør da, ved å forhindre konflikter og bedre menneskerettighetene i u-land slik at folk IKKE trenger å flykte fra landene sine. Da trenger ikke folk komme hit og vi unngår at "det norsk folk" blir tatt livet av av "utlendinger",- som så mange sier... Men skal vedde på at de samme som er så "sint på alle jævla utlendinger" er de samme som ikke vil at vi skal bruke mer av den norska stats oenger og midler på å hjelpe folk i andre verdensdeler......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. vel. det er jo ganske stor grad korrupsjon i "sånne" land. blir fort vanskelig å vite hvor stor del av pengene som kommer frem..

jeg vil nå si at norge er flinke til å hjelpe.. er jo vi som gir mest penger.

men det er jo andre midler som må til for å hjelpe dem da.. de er jo som du sier ganske ødelagt psykisk av omstendighetene i hjemlandet.

så jeg syns heller en burde fokusere på å hjelpe dem å stable seg på beina med f.eks psykologer eller de som har kompetanse til å hjelpe disse menneskene til å få orden på alt bråket i hodet dems.

tenker jo på de som var i vietnam som det klikket helt for.. en kan jo bare da tenke seg åssen det må være for dem som har null å forsvare seg med..

så å sende penger er vel kansje for lettvindt. en ta det fra rota tror jeg..

men det er jo vanskelig når en ikke vet hvem en kan stole på av politikere eller hvem det måtte være der nede..

satt på bussen en dag å så på alle engene som er her vi bor å lurte på når de kom til å bygge hus der for å få plass til alle de som trenger hjelp.

det ene asylmotaket som var her for noen år siden var ikke videre vellykket. jeg bor på ei øy hvor folk tar frem rifla om det skjer noe som ikke skal skje (i dems øyne) tror nok folk ofte er redde for det ukjente. å da forsvarer en seg med de midlene en tror hjelper.

vi trenger også å få vite mer om hva som skjer. åssen vi kan trå til.

Skrevet

Norge gir vel 1% av BNP i støtte til uland så vi bidrar jo i all høyeste grad. Men som ovennevnte sier, det er jo så mye korrupsjon og fullstendig kulturkræsj, vet ikke hvordan man skal hjelpe på best mulig måte. Hjelp til selvhjelp er vel det beste så de kan klare seg selv i sitt eget land, men ikke så lett med tanke på den gjengen som finnes der nede.

Skrevet

Vil du gi dine penger i u-hjelp så helt okey for meg, men jeg er ikke inntresert i å gi en krone av mine penger eller skattepenger til noe u-hjelp uansett..

Gang på gang har vi sett hvor disse pengene går, kristne organisasjoner som samler inn penger for å hjelpe i andre land.

Mange ganger har det endet med at det er gamle pedofile folk som reiser ned, bruker pengene på dyre hotellopphold å misshandler barn på det groveste..

Terror aksjonen i london var et resultat av at de hadde fått penger gjennom en eller annen innsamlingsaksjon for jordsjelv rammede..

Folk må slutte å gi penger så ukritisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...