Gå til innhold

Til dere med 88 89 90 og enda verre i nicket..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo kjempesynd da :( gjelder jo ikke alle, men kansje flertallet..

har ikke så mye kjenskap til fjortenåringer eller u.skoler så jeg har ikke noe å gå ut i fra, men sånne artikler er jo ganske skumle..

Skrevet

Det er godt jeg ikke har fødselsåret mitt i nicket.. Og at jeg faktisk er et år eldre enn de som er nevnt i overskriften - ellers så kunne jeg jo blitt riktig så såret, vonbråten og fått riktig stor trang til og forsvare meg selv som tenkende og reflekterende menneske ;P

Skrevet

Nja, de som er født i 88 er vel snart passer 20 år da, så jeg håper for deres skyld at de ikke går på ungdomsskolen lenger. Da må de være dumme.

Og mødre vokser med oppgaven, uansett alder når de får førstefødte.

Skrevet

Stor forskjell på en 14 åring å en 20 åring.

Skrevet

jeg har ikke 88 i nicket, men er 88-modell. Og så? trodde du som sikkert er så mye eldre viste at 20åringer ikke lenger er fjortisser. øøh

leit fjortisser er mindre selvstendige da, men sånne her innlegg er bare så utrolig tåpelig

Skrevet

At 14 åringer er dummere enn før? Hvis du er så smart, kan du vel lett regne ut at de med 88, 89 og 90 i nicket sitt er 18, 19 og 20. STORT gap fra å være fjorten til å være tjue..

Skrevet

Og det var vel bare et bevis på at HI ikke er så altfor smart, selv om hun muligens er eldre enn 20;)

Jaja, dattern min er 20 og gravid, hun flytta på hybel da hun var 16, har vært sammen med samboern sin siden da, og klarer seg så bra at...Men hun er jo ingen fjortis lenger heller..

Men må jo si at jeg blir litt matt når jeg leser om 15-16-17 år gamle prøvere da... Greit nok at man kan bli uplanlagt gravid, også med prevensjon, men å prøve så tidlig?

Skrevet

hehehe^^ syns hele innlegget ble litt småteit! greit nok at fjortiser er blitt dummer, latere osv... Men hvem er det som egentlig oppdro de barna?

Det er jo foreldrene som former barna mest mulig til den voksene verden, og klage på de som er yngere enn oss er som å klage på de foreldrene som oppdro dem^^

Skrevet

Jeg er enig med anonym 12:15!

Det er foreldre som former barna! Og hadde det ikke vært for at foreldrene mine var så bestemte når det gjelder skolegang og oppmuntre meg, så hadde jeg aaaaaaaldri i livet gidda mer enn iallefall ett år på videregående.. holdninger smitter!

Skrevet

Jeg er enig at det er mange unge mødre her inne, og det skremmer meg noe, men jeg annser ikke en mor på 20 som veldig ungt. Verre er det med ei jeg leste om på en annen debatt på nettby. Hu var 17, hadde en datter på 2 år (!) og lurte nå på om hu var gravid igjen.. hadde tatt 2 pos hjemmetster, men ønsket ikke å få flere barn akkurat nå. Hun kunne ikke bruke spiral eller p-stav, og mente at p-piller ville hun bare glemme å ta, så hu hadde brukt kondom som selvsagt sprakk. Og hun ville ikke dra til legen, for hun likte henne ikke ang graviditet, men ellers var a OK (!?) Jaja, dette må være en skikelig gluping satt jeg å tenkte:p Hvorfor driver UNGER å får UNGER??? Jeg er 22, snart 23, og annser meg selv som en ung mor, men for ung, annser som sagt heller ikke 20 som for ungt, men når jentungen ikke er ferdig med ungdomsskolen før hu få unge, da er det FOR drøyt!!!

Skrevet

Jeg for min del synes det er utrolig skremmende at skolene i dette landet har så lite ressurser at det går utover barna våre. Jeg driter i hvor gamle foreldrene til andres barn er, jeg bryr meg om meg og mine, hva jeg kan gjøre for mine barn, og regner med at _alle_ foreldre vil det aller beste for sine barn.

Og jeg har sett, det jeg vil kalle, ræva mødre på 45 og utrolig dyktige mødre på 19, og omvendt. Vi kommer i alle former, farger og fasonger, sånn er det bare =)

Skrevet

Herreguuud.

Jeg er da under den katogorien du kalle '' og enda verre i nicket''

altså 91 model!

Å det er en STOR!!!!!!!!!!!!!!!!! forskjell på 14 åringer og ''88, 89, 90, 91!

Skrevet

du er 17! jeg er 20 selv, blir 21 om en uke, men hva i all verden gjør du på denne siden?

Og til HI.. Hvis barn som er dagens "fjortiser"(altså 93,94,95) har blitt mindre selvstendige og "dummere" er det vel pga av oppdragelsen som de har fått? Det er ikke rart det er så mange some ennå er avhengig av mor og far selv om de er i 20-årene når foreldrene er så overbeskyttende og hysterisk som mange av DIB mødrene. Helt vilt at en 22åring skal løpe til mor med en gang studielånet/stipendet er brukt opp. Og dagens(forsåvidt også fremtidens) fjortiser blir nok ikke bedre

Skrevet

Nå må jeg rett og slett si at jeg føler meg truffet!

Jeg er født i 1989 og er stolt av meg selv og at jeg venter mitt første barn og jeg har min forlovede og samboer igjennom 3 år ved min side.

Jeg jobber hardt for å kunne gi mitt barn det beste i verden og jeg og min kjære gleder oss veldig til å bli foreldre.

Skjønner godt at du ser på 88, 89, 90, 91 som fjortiser, for det er faktisk sånn vi blir fremstilt via media, men man skal være forsiktig med å dra alle over en kam.

Synes du at jeg er er fjortis også?

Jeg signerer med nicket mitt og håper at jeg blir respektert og behandlet utifra hvordan jeg oppfører meg her inne og ikke utifra hvilket årstall jeg er født i.

Skrevet

det var veldig frekt!! ikke alle er like!!! jeg er 89 mod. og venter mitt andre barn om 2 uker!! og faktisk når jeg er hos helsesøster med jenta mi på 1 år (med 5 andre som er noge med 30 år)så sier hun at jeg er veldi god mor!! at jeg er kjempeflinke! mens de "modne" og "smarte" klager heletiden! og de klarer ikke passe på ungane sine godt! jeg har fylt 19 år og har vært sammen med kjæresten min siden jeg var 13 og har bodd me han i 3 år!! og er kjempe fornøyd!! det har ingenting med alderen å gjør! kanskje du er bare sjalu på oss!!

KAFFOR HAR ALLE PROBLEMER ME DE SOM ER FØDT I 88 89 90 OG HAR BARN!! VI ER IKKE VERRE ENN DOKKE!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

SÅ SLUTT Å MAS!

Skrevet

Dumme folk fins i alle aldre.

Hvilket HI så utmerket beviser.

Skrevet

Herregud for ett idiotisk innlegg... Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av det!! Og grunnleggene matematikk har du jo tydlivis ikke hørt om HI... 2008 - 1988 = 20, 2008|2008 - 1989 = 19|2008 - 1990 = 18|2008 - 1994 = 14!!!! Forstod du det? Eller ble det for vanskelig for deg...?

Og dere over der, og si at en mor er en dårlig mor kun fordi hun er ung, blir rett og slett for dumt... Finnes da nok av saker hos barnevernet der foreldrene er både 30 og 40 år... Omsorgsevnen man har blir ikke bestemt av hvor gammel man er. Og dere får det til å høres ut som om ALT blir så mye lettere om man er litt eldre... Vel, jeg var 28 år da jeg fikk mitt første barn, og jeg sleit virkelig ei stund!! Man er vandt til å kun ta hensyn til seg selv... så kommer det plutselig en unge, som man må vie ALL sin oppmerksomhet til. Det er ikke bare bare... Men dårlige foreldre kommer i alle fasonger og størrelser, og jeg tror det har lite med alder å gjøre...

Og at dagens 14-åring er dumme, er jo ikke 14-åringene sin feil... De er jo ikke født dumme! Enten er det foreldrene eller så er det rett og slett hele skolesystemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...