Djoolia 07+08+12 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Med nr 1 lå jeg på siden,med nr 2 sto jeg. Rakk aldri å komme meg på fødestua heller, for den saks skyld. Synes det var veldig greit å stå,alt gikk liksom så glatt for seg
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Halvveis liggende i sengen i vanlig stilling med beina opp i sanne fester. Var den eneste måten jeg ikke ble kvalm og måtte spy på....
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 I begynnelsen av pressriene (fikk pressrier med en gang jeg kom inn på fødestua), stod jeg på gulvet, og lente meg over en bred vinduskarm. Etterhvert ville jordmor ha meg opp i senga, så da stod jeg på kne. Men så ville hun at jeg skulle snu meg, så hun fikk bedre kontroll. Satt/lå i senga da han kom ut
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 med førstemann lå jeg på rygg i en seng med beina i sånne holdere, med vesla lå jeg på siden. Var den stillingen jeg havna i, og jeg orket ikke å snu på meg.
Let's hear it for the boys! Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg måtte ligge i fødesenga med bena i været. Hadde ikke noe valg, da det hastet og de måtte hjelpe til med sugekopp. Men jeg syntes det var helt greit, jeg.
SexyLubben =D Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg lå på siden. Jm sa at dette var best med tanke på bekkenløsninga.
jordbær mathilda Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Lå ryggen med alle tre. Med NR.2 fødte jeg i dobbeltsengen på familierommet!!
SuperGlad Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Lå på siden med nr 1 Med nr 2 lå jeg bare på rygg, hadde så vondt i lårene at jeg ikke hadde sjangs å ligge på siden selv om jeg merket jeg kunne presse bedre da.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Til å begynne med var jeg både i dusjen og i badekaret. Prøvde også å stå ved en saccosekk, men det ble for vondt for bekkenet. Så jeg endte opp på ryggen gitt. Jeg var egentlig bestemt på å stå og gå, men det klarte jeg ikke. Rett før pressriene startet spurte jeg om å få gå i badekaret, men da måtte jeg velge bort lystgassen. DET ble ikke aktuelt hehe. Liggende på ryggen funka altså best for meg.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Sto leeeenge på kne over en saccosekk, men det funket rett og slett ikke hun bare svuppet inn igjen med en gang rien var over. Endte med å sitte i fødesengen med saccosekken bak ryggen isteden og bena i slike bøyler.
løcky Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Under åpningsfasen gikk jeg mest mulig følte det hjalp masse på smertene, lå litt i badekar rett før pressiene begynte, men følte at alt ble verre da. da pressriene startet sto jeg først og hang på kjæresten min mens han stakkars sto og holdt megoppe så godt han kunne. Var så digg å lene seg inntil han. Sto også på alle fire i senga noe som også var digg, helt til slutten da ville jordmor ha meg over på ryggen og jeg lente bena på støttene hadde dem ikke oppi. det var også digg for da kunne jeg ligge og slappe av mellom hver rie. tror det er lurt å lytte til kroppen og finne ut hvilke stillinger som passer best for deg. prøve ut litt forskjellig, også er jo jordmor der og gir tips og veiledning
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Første: I fødeseng/stol med beina i slike bøyler. Andre: På knærne i en vanlig sykehus-seng (IKKE å anbefale!! men måtte pga det var fullt på alle fødestuene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå