Nullenusken Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hvor lang tid ligger du egentlig rett ut etter å ha hatt sex? Jeg fikk beskjed av gyn om å ligge i 1-2 timer, gjerne med en pute under rumpa.... Jeg synes disse to timene er dønn kjedelig! Hehe.. Prøver å lese litt osv, men har jo egentlig bare lyst til å gå på do og sove somregel.... Hehe... Ligger dere i timesvis etterpå?
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 første gangen 1/2 time. Andregangen mask 5 min.. Lykke til:)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Resten av natta. Lur vane: gå på do rett før og glem den dotrangen man får etterpå. La deg sovne med det inni deg:)
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 20 minutter leste jeg her et sted på nettet, uttalt av en lege. Vet ikke, jeg. Jeg pleier ikke ha tålmodighet til det, så max 5 minutter eller noe:) Klarer uansett ikke å sovne sånn, det bare renner ut og blir ekkelt, jo;-)
Nullenusken Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 Har lest et sted at svømmerne bruker omtrent en time på å svømme opp til egget.... Jeg lå 1,5 time i går... da var jeg lei!!!! hehe... Positiv el-test i går, negativ igjen i dag, så håper at liggingen fungerte
ifie Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Ingenting... Jeg ligger i ro bare til jeg har "kommet meg" igjen. Bruker ingen tid på at sædcellene skal få svømme ferdig Jeg har lært at man burde tisse etter samleie, og helst ikke vente særlig lenger enn 15 min. Dette for å få skylt vekk bakterier som samler seg i urinrørsåpningen. Får bakteriene tid til å kravle seg oppover, kan man ende opp med urinveisinfeksjon...
*mitt største ønske* Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Hihihi...du må jo da ligge litt hvis du skal prøve å få barn ,og ikke får det til å klaffe med engang... Jeg ligger alt fra 20 min til en time, har noen ganger prøvd å sovne med det, men det funker dårlig, for jeg må som regel alltid tisse etter sex...
-Mariposa- Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg leste et sted at det var lurt at ikke mannen trakk seg ut med en gang så vi prøver å ligge litt sammen etterpå, men det er jo grenser for hvor lenge det funker før han blir myk, he he. Men særlig lengre enn det ligger jeg ikke for har en tendens til å få UVI hvis jeg ikke tisser og vasker meg litt med en gang etterpå så vil ikke risikere å måtte gå på antibiotika...
blirjegsnartmamma Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 jeg ligger hele natta.. ligger på et håndkle da, så det ikke blir klissete i senga, også dusjer jeg om morgenen.. Så det skal ikke stå på at jeg reiser meg for fort hvertfall
Strandloppa og lillebror Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg pleier også å ligge på et hånkle i senga etterpå også sovner jeg sånn. også er det som noen har skrevet her, lurt å gå på do før sex. Det blir jo litt klissete å ligge sånn, men det skal ikke tas noen sjanser her i gården! Denne gangen håper jeg det klaffer!!
Spireklar m/augustspire :) Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 Samme som Kvist her...går på do før samleie, (burde helst gått etter også....men....) og ligger flatt til jeg våkner neste morgen...Tar ingen sjanser... Men ikke hver gang...men som regel Håper det har funka denne gang...men tviler...
pjokkemamma*07+10* Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Helt enig i at litt kliss godtas. Nesten litt koselig syns jeg, vil jo ha baby =). Jeg sovner med klisset og står opp på natta og tisser når jeg våkner av tissetrengtheten... hehe
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 31. oktober 2008 #14 Skrevet 31. oktober 2008 30 min... Dette står på dinside.no: "Det kan være lurt å ligge i ro en tid etter samleiet, i alle fall 10-15 minutter. Noen myter sier at du må ligge i ro med beina i været, men dette er ifølge WebMD bare sprøyt. Det holder lenge å ligge i ro i sengen, du trenger ikke strekke eller holde beina i været. 10-15 minutter skal være nok til at de svømmerne som kommer til å komme seg inn til livmoren, har greid det på denne tiden. Noen råder også til å legge en pute under rumpen for å utnytte tyngdekraften."
lille håpfull Skrevet 31. oktober 2008 #15 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg pleier å ligge på ryggen i 15 til 20 min med ei pute under baken.Går på do etter det og vasker meg godt pga bakteriene.Har også hørt at det å la mannen stå bak/ligge bak under sex skal hjelpe svømmerene å komme direkte inn i livmorens åpning.At han får orgasmen i den stillingen.Det er lov å ligge å nyte hverandre etter sex også og da blir jo ikke tiden så uendelig lang:) Selv om noen menn snur ryggen til å snorker i vei:) Og en ting til jeg har lest....det hjelper hvis vi jenter også får orgasme sammen med gutten.Det skal være med på å "pumpe" Svømmerene oppover.Lykke til alle prøvere!!!!
gravidmednummer2 Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Jeg pleier å ligge en time med pute under rompa, så har jeg på alarm etter en time. Da tar jeg vekk puta og sover med spermen inni meg resten av natta. Litt gris må man regne med, er jo bare å ligge på et håndkle og vaske seg morgenen etter. Men jeg har lest et sted at man ikke må ha puta under rompa så mye lenger enn en time, for da går sædcellene komme for langt opp. Men det høres jo litt rart ut igrunn? Eller hva mener dere?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 hm, en kan jo lure på om de svømmer helt opp til egglederne for å hilse på? he he Er som regel lurt å få orgasme etter at det har gått for mannen, har sett på dokumentar at når kvinnen får orgasme, dypper livmorhalsen seg ned i sæden som er kommet opp i skjeden. Ligger ikke så lenge etter sex, har ganske ustabilt miljø i skjeden, så skal ikke så mye til før bakteriene gjør sitt..
tuninna ♥ 2pp Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 Jeg finner frem et håndkle før vi har sex. Og når vi er ferdig legger jeg meg på ryggen med det under meg og drar det opp mellom beina sånn at det som evt renner ut kommer i håndklet. Så sover vi,og hvis jeg våkner iløpet av natta går jeg opp og går på do og da tar jeg vekk håndklet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå