Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Er det er fint sted å bo? Vurderer å flytte dit. Går det greit å pendle til Oslo derfra, med tog?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Hei hei:) Jeg bor på Råholt, men jeg pendler ikke til Oslo da. Jeg vet at det er mange som gjør det, men det somer litt dumt er at toget er der (på oslo s altså) ca kvart over 8, det er jo litt dumt siden de fleste begynner jobben kl 8. Men hvs du ikke tenger å levere barn i bhg, så ka du jo ta et tog tidligere. Bussen (express buss) går litt over 6 tror jeg og da rekker man jo heller ikke bhg. Men kjører du bil så skal det jo gå bra, bortsett fra når det er sånnt vær som det er nå da. Hørte om noen som brukte 2,5 timer inn til Grorud i går! Ellers vil du vel bruke ca en time(til sentrum) tenker jeg. Er du en veldig sosial person som liker cafe liv og slike ting er ikke råholt noe for deg, her er det meget stille og rolig og egentlig ingen ting som skjer. Men fint for bar da:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Tusen takk for svar. Høres jo fint ut. Er ute etter et rolig sted for ungene ja. Byens stress og kav får jeg nok av i uka inne i byen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 De skal jo bygge et nytt senter her om jeg har forstått riktig, da blir det jo littt mer "liv" her også. Også er ikke Eidsvoll lange togturen unna, er veldig koselig der. Ikke akkurat noe shopping mekka, men det er en skobutikk der, et par tre barneklærbutikker, en lekebutikk og en bokbutikk også er det to kinesiske restauranter og en indisk og litt annet. Du får det du trengerom du ikke er alt for kravstor. Veldig koselig om sommeren altså! Dessuten tror jeg barnehagedekkningen er nærme 100% nå. Har du tenkt moe på hvor på Råholt dere skal flytte eller?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Holder på å lete hus, men ikke noe avgjort enda. 100% barnehagedekning høres jo bra ut.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Men det er nå da, det kan jo forandre seg veldig fort. Er mange småbarnsfamilier som flytter hit tror jeg:) Men de er snart ferdig med å bygge en læringsverkstedet barnehage på Dal nå (nabo bygda), tror den har over 100 plasser jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Tenkt noe mer på å flytte hit eller? Hvor gammel er du og barna dine? Nysgjerrig jeg
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Om du skal pendle til Oslo er faktisk Eidsvoll bedre fordi der stopper Regiontogene også og ikke bare lokaltogene og det er bare noen få minutter fra Eidsvoll ned til Råholt med toget. På Råholt er det også bare stoppested uten stasjonsbygning, mens det på Eidsvoll er stasjonsbygning med venterom og Narvesen, og det er langt mer behagelig de gangene toget lar vente på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå