Frøken Linn Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Vannet gikk natt til tirsdag, og har enda ikke fått rier.. Blir satt i gang 8.30 i morgen, og lurer så på hva som skjer da.. Jordmor sa det enda kunne ta mange dager fra da.. Hva mente hun mon tro..? Noen som kan hjelpe meg?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Det betyr sikkert at de vil sette deg igang med modningsgele og /eller modningspiller. Da får man en stikkpille i skjeden og en ny en etter noen timer, ca 12 timer (tror jeg å huske?) så ser de om det gitt noen effekt på modningen av limorhalsen din, den skal bli myk og kort, kanskje de prøver å strippe deg også etterhvert for å hjelpe på. De unngår å sette drypp om man ikke er moden, da gir de vertfall slike modningspiller og gel først for å modne så mye som mulig før det eventuellt blir drypp. De ønsker nok å hjelpe kroppen din til å få i gang riene selv. Å sette drypp på en umoden livmorhals prøver de å unngå da riene kan bli ueffektive, men likevel gjøre vondt som vanlige rier. Derfor kan det jo gå noen dager fra de begynner med gel osv før selve fødselen kommer igang. Lykke til i morgen tidlig da:))
Frøken Linn Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Takk for svar. Skal bli spennende å se når det blir fødsel på meg. Nå er det ikke en liten smerte engang så ikke noe håp på at det rekker å starte av seg selv.. Rart å tenke på at snart er jeg uten mage, og har blitt mamma. =) Håper bare det ikke tar for lang tid nå da. Vil treffe han i dag!! Ha en flott dag! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå