jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Diskuterer litt med en veninne som skal på møte på familievernkontoret til uka og trenger noen synspunkter... Saken gjelder en gutt på snart 3 år og hans samvær med far. Avtalt samvær har vært 4 timer i uka + ei natt annenhver helg i det siste etter en lengre opptrappingsperiode. Avtalen har innebært at dette samværet skulle trappes ytterligere opp fra denne høsten av med "vanglig samvær" som mål. Far har denne høsten fått nytt barn med ny samboer og har derfor prioritert ned samværet med sønnen for noen mnd ( hatt ham noe men ikke så mye som tidligere og ovehodet ikke ønsket økt samvær som tidligere avtalt) . Nå sier far fra at det ikke blir særlig samvær før på nyåret da han og familien skal flytte inn i nytt hus og derfor ikke har tid/det passer.. uklart hva far tenker i perioden frem til nyttår..blir trolig litt men ikke noe forutsigbarhet..det har vært problemet siste halveåret også. Mor vet nå ikke helt hvordan hun skal forholde seg til dette. Skal hun kreve samvær som tidligere? kreve økning som tidligere avtalt eller la far ta kontakt og ha samvær når det passer ham ( uklart når og åpenbart mindre enn tidligere avtale) Mor slet mye da samvær startet opp ( far flyttet derfra før barnet ble født) men har etter hvert vennet seg til tanken på samvær og sett frem til økt samvær i form av noe avlastning. .. Hun er sliten og trenger mer søvn samt tid til studier etc ( er alene og blir rimlig isolert til tider..). Hva er deres tanker rundt dette ? kom gjerne med argumenter da jeg tror mor bør "brifes" litt i forkannt av møtet på familievernkontoret.... hun sliter også med hva hun "egentlig" ønsker og trenger flere innspill.. ( utover de jeg alt har kommet med- utrolig ..)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 oj, det var veldig likt mitt vil. nesten litt ekkelt. jeg vet ikke hva du skal gjøre. jeg føler det litt som deg. at alt blir feil uansett :/
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 ARGH!!! Man setter da ikke unger på pause!! *dunke hodet i veggen* *dunk dunk dunk dunk*
Bettybu Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Kjenner til en lignede sak.. Far har kuttete ut ALL kontakt når det nå dukket opp ny baby (med ny dame).... Har så lyst å si MYE om fars oppførsel, men bør vel holde munn pga taushets plikt mm Kjenner far og "dessverre" hans nye kone!! Greit nok at det var et uønsket barn fra fars side, men man kutter ikke ut kontakt, spes ikke på et lite sted!! Alle vet alt, og barnet møter barnet sitt i daglivlivet!! Grrrrr....
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 ut i fra d du sier mener jeg at her får far velge... Enten slik som avtalt eller så får han la være i d hele og d store. Kan ikke vente til at d "passer" for hans nye fam. Hva gjørliksom de som har et barn og får et til, sender d andre bort til dem har ting på stell????
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2008 Yepp.. min tanker er jo at hun bør få formidlet at UNGEN har noen behov for far oppi dette.. men.. hvordan gjøre dette på best mulig måte ? har ikke tro på "tvunget " samvær heller.. ( har selv en med samvær og et barn uten samvær...så jeg ser absolutt begge sider..) men synes det er veldig vansklig å rådgi .. Ønsker ikke at hun skal bli overkjørt på fvk heller...
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Stakkars henne sier jeg bare. Blir så overrasket over foreldre som ikke ønsker samvær. Jeg hadde i alle fall gitt uttrykk for at det er uholdbart for henne å ikke vite når han kan ha samvær, både for henne og gutten. Er der ingen andre som kan avlaste henne litt? Har han ingen foreldre i nærheten som kunne ta på seg denne oppgaven.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 hm.. hun burde nok snakke med barnefar om at han brude møte opp til det samværet han skal ha. også brude de nok snakke om hvor vitt han skal ha vanlig samvær eller om han mener de skal fortsette med så lite samvær. det er det jeg skal gjøre med "min" barnefar. altså spørre om han skal fortsette med 1 natt vær 14 dag og 4 timer i uka. eller om vi skal gå over til vanlig samvær som er avtallen. (min møter heldigvis stort sett opp til 1 natt vær 14 dag og 4 timer i uka) jeg syns det er ordentlig vanskelig. for de jeg ikke vil "tvinge" sønnen min på noen, han er jo alltid velkommen her. men det hadde jo vert fint om han fikk litt sterkere tilknyttning til fars familie også. sånn når jeg spør om hva babyen til sønnen min heter så sier han"maju"som er navnet på katten og ikke navner på broren sin :S hm.. jeg aner ikke hva hi skal gjøre. syns det er vanskelig å gi råd når jeg er så i vilrede selv
annethe Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes de skal holde seg til avtalen om opptrapping. Både for barnet og for mor. Synes det blir feil at bf skal få det han vil når det passer han. Det går an å diskutere andre muligheter for samvær. Men nytt hus, ny baby og dame har ingenting å si. Vi har det sånn som dette. Bf har startet i ny jobb, så vi må endre litt på samværet. Men det blir like mye, og vi kommer til å holde oss til den muntlige avtalen vi har om opptrapping for alles del.
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2008 problemet her er jo hvor "flat " hun skal legge seg for fars ønsker og behov...samtidig som ungen også trenger kontakt med far.... settter hun hardt mot hardt blir han kanskje bare borte ...bedre med litt kontakt for barnet så kun skal fortsette å gi eller sette hard mot hardt og risikere at han dropper ungen helt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå